فعالیت ۵ کمیته برای اجرای مصوبات ستاد کرونا شهرداری اصفهان

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پنج کمیته در پنج حوزه مختلف، مسئولیت اجرای دستورالعمل‌ها را برعهده گرفته و به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پنج کمیته ستاد کرونا شهرداری شامل کمیته‌های عملیات، اداری و منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی و حمل و نقل است.

وی ادامه داد: روز گذشته در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، دستورات ۴۱ ماده‌ای ابلاغ شد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات منطقه پنج در راستای اجرای مصوبات جدید ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری، تصریح کرد: در حال حاضر ورودی بوستان‌های سطح منطقه پنج مسدود شده است.

وی با بیان اینکه بنرهای هشدار به شهروندان در خصوص رعایت اصول بهداشتی و تجمع نکردن در پارک‌ها و بوستان‌ها در سطح منطقه پنج نصب شده است، افزود: مسدود کردن ورودی‌های پارک کوهستانی صفه و نصب راه‌بندان‌های این پارک از دیگر اقدامات شده است.

جعفریان‌فر با بیان اینکه به زودی گزارشی از اقدامات شده توسط سایر مناطق شهرداری اعلام خواهد شد، گفت: تمامی کارگران و کارمندان در تمامی رده‌های مدیریت شهری ملزم به استفاده از ماسک بوده و در صورت کم توجهی، به شدت با متخلفان این موضوع برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل شد و همچنین با نصب تابلوهای ورود ممنوع به منظور پیشگیری از ورود، تجمع و اطراق شهروندان در ورودی پارک‌ها و فضای سبز اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان افزود: سرویس‌های بهداشتی شهر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مرتب ضدعفونی می‌شود و تا حد امکان شرایط و امکان لازم برای ضدعفونی و حتی شست و شوی دست در ورودی ساختمان‌های اداری مناطق و سازمان‌ها با استفاده از شیرهای پدالی (قابل دسترس برای مراجعان) یا سیستم‌های هوشمند فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: در آرامستان‌های شهر ضمن اطلاع‌رسانی به مراجعه‌کنندگان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت مراسم و توزیع نکردن نذورات و فاصله گذاری اجتماعی موارد مربوط به کفن و دفن همچون گذشته با دقت و حساسیت ویژه انجام می‌شود.

جعفریان‌فر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت، گفت: جایگاه‌های سوخت که مربوط به شهرداری اصفهان است، باید به صورت ویژه نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله ضد عفونی مستمر و ارائه دستکش به مراجعان اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اجباری بودن استفاده از ماسک امکان فروش ماسک در باجه‌های شارژ اصفهان کارت فراهم شد.

کد خبر 447712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.