تخصیص تسهیلات بانکی برای سه خانه تاریخی در مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد از تخصیص تسهیلات بانکی، برای سه خانه تاریخی «شالچی» در محله جنت، «نوریان» در کوچه‌آیت‌ الله خامنه‌ای محله سرشور و «الفتی» در محله جنت خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری یکی از اهداف مهم مدیران شهری احیا بافت‌های فرسوده و نوسازی آن است که این امر مهم با ایجاد سازمان بازآفرینی در شهر به راحتی ممکن خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه تاریخی شهر مشهد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با دستور شهردار مشهد تشکیل و تفویض اختیار آن به معاون شهرسازی و معماری شهردار واگذار شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر رسیدگی به محلات سرشور و جنت یکی از اولویت‌ها بوده و در اولین جلسه کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه به این مهم پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در جلسه اخیر این کمیته موضوع پنج اثر تاریخی و دارای ارزش ثبتی این محلات بررسی شد و در نهایت فرآیند احیای سه خانه تاریخی شالچی در محله جنت، نوریان در کوچه آیت الله خامنه‌ای (محله سرشور) و الفتی در محله جنت به تأیید و تصویب این کمیته رسید.

حسین‌نژاد گفت: بر این اساس قرار است این سه خانه تاریخی با حفظ کاربری مسکونی از تسهیلات بانکی برای احیا استفاده کنند. همچنین در خصوص دو خانه تاریخی مقبل السلطنه در محله سراب و آب انبار تشکری در محله سرشور در جلسه بعدی کمیته مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به بافت‌ها و ابنیه های تاریخی با کمک شهرداران مناطق و دفاتر تسهیلگری هر منطقه به راحتی تسهیل خواهد شد و در این راستا نیازمند حمایت همه جانبه شهرداران مناطق، سازمان بازآفرینی و شورای اسلامی شهر مشهد خواهیم بود.

کد خبر 447707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.