دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در شبکه شاد

وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در شبکه آموزش دانش آموز (شاد) را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور و اهمیت استفاده از استعدادها و فرصت‌ها جهت ارتقای قابلیت‌های نرم افزاری شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد) و همچنین غنی سازی محتوای آموزشی، پرورشی و پژوهشی موجود در این شبکه از سوی وزارت آموزش و پرورش؛ دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد) به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، مشارکت کنندگان شامل کلیه شرکت‌ها، مدارس و مراکز غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستند که بر اساس قوانین و مقررات و دستورالعمل مذکور ظرفیت همکاری با شبکه شاد را دارند.

بر این اساس، همگانی و رایگان بودن استفاده از خدمات شبکه شاد برای تمام دانش آموزان، به کارگیری هرگونه نرم‌افزار برای آموزش و پرورش رسمی در فضای مجازی صرفاً در صورت اتصال به شبکه شاد، عدم حق اجبار مدارس دولتی به استفاده و یا دریافت وجه از خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات افزوده دانش آموزان در شبکه شاد، جزو مقررات عمومی این دستور العمل است.

همچنین بنابر دستورالعمل ارسالی، سامانه‌های آموزش مجازی تمامی مدارس غیردولتی و مدارس خاص باید در قالب PWA(Progressive Web App) و مطابق پروتکل فنی به شبکه شاد اتصال یابند.

کد خبر 447700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.