شرایط سخت مدیریت همزمان شیوع آنفلوآنزا و کرونا در اصفهان

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ماه‌های پیش رو تشخیص بین بیماری آنفلوآنزا و کرونا سخت بوده و این موضوع شرایط را برای بیماران، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشکل می‌کند.

عباسعلی جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تلاش و تصمیمات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا، در جهت کاهش میزان ابتلا به کرونا ویروس است تا در ادامه شیوع بیماری، بیمارستان‌ها قادر به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران باشند.

وی افزود: می‌دانیم راهی برای اینکه به‌طور کامل کرونا را از بین ببریم نداریم بنابراین باید تا زمان ساخت واکسن آن صبر کرده و شیوع بیماری را تا حدی که حداقل بیمارستان‌ها و کادر درمان توان مقابله با آن را داشته باشند مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت این شرایط سخت شده است زیرا بیمارانی مانند قلبی، مغزی، سرطانی و خود ایمنی نیز نیاز به درمان دارند اما با شیوع بالای کرونا، خدمت به بیماران دیگر که مبتلا به کرونا نیستند دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه بیماری آنفلوآنزا همه‌گیری هرساله دارد و امسال نیز وجود خواهد داشت باید تمام برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که برای مدیریت بهتر شیوع آنفلوآنزا، شیوع کرونا را کندتر کنیم.

جوادی اضافه کرد: مشکلی که در خصوص بیماری آنفلوآنزا در ماه‌های پیش‌رو داریم این است که تشخیص بین این بیماری و کرونا سخت است و این موضوع شرایط را برای بیماران، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مشکل می‌کند؛ ما بیشتر اکنون نگران این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال ممکن است پنج نفر از یک خانواده بیمار شوند، اگر بخواهیم تشخیص کرونا بدهیم، هزینه آزمایش آن برای خانواده سنگین می‌شود، اگر هم بخواهیم آن را آنفلوآنزا تشخیص دهیم، وضعیت کنترل بیماری کرونا سخت‌تر می‌شود بنابراین باید شرایط به نحوی مدیریت شود که اگر آنفلوآنزا شیوع پیدا کرد، مشکل مضاعفی برای جامعه پیش نیاید.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه منعی برای افراد در زدن واکسن آنفلوآنزا از لحاظ پزشکی وجود ندارد، افزود: با این حال سالمندانی که بالای ۶۰ سال دارند یا کودکانی که بین دو تا شش سال هستند، افرادی که بیماری ریوی، قلبی، زمینه‌ای و خونی دارند و زنان باردار در اولویت اول استفاده از واکسن این بیماری هستند.

کد خبر 447684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.