تجهیز ۳۲ دستگاه خودروی جمع‌آوری پسماند خشک به سیستم AVL

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از تجهیز خودروهای جمع آوری پسماند خشک شهر اصفهان به سیستم موقعیت‌یاب اتوماتیک خودرو (AVL) خبر داد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهبود کیفیت عملکرد سامانه جمع آوری پسماندهای خشک و رصد عملکرد آنها ۳۲ دستگاه از خودروهای جمع آوری پسماند خشک به سیستم AVL مجهز می‌شود.

وی در خصوص جزئیات اجرای این سیستم، تصریح کرد: این سامانه، با بهره گیری از سیستم موقعیت‌یاب GPS به مسئولان این امکان را می‌دهد که علاوه بر ردیابی موقعیت خودرو، سرعت و مسیر حرکت آن را نیز رصد کنند و علاوه بر این می‌توان بسته به نیاز، امکانات دیگری را مانند امکان تعیین نقاط بارگیری و زمان تخلیه و میزان بار نیز به این سیستم افزود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: با استفاده از این سیستم، امکان رصد بیشتر خودروهای حمل کننده پسماندهای خشک فراهم شده و مانع از تخلف‌های احتمالی می‌شود.

وی با اشاره به رصد دائم اطلاعات این سیستم، گفت: اطلاعات این سیستم شامل تخلیه بار، مکان قرارگیری خودروها و مواردی از این دست از طریق سامانه برای سازمان مدیریت پسماند و همچنین شرکت پیمانکار قابل مشاهده بوده و در صورت رصد هر نوع تخلف با خاطیان مطابق قانون برخورد می‌شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص هدف اجرای این طرح، گفت: هدف از اجرای این طرح اعمال نظارت دقیق‌تر بر عملکرد خودروهای جمع آوری پسماند خشک است تا در زمان مناسب در مناطق تعیین شده حضور یابند و ضمن جمع آوری پسماند خشک، نسبت به تخلیه آن در مکان‌های تعیین شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: سیستماتیک‌سازی فرآیندهای جمع آوری پسماند خشک زمانی منجر به نتیجه مطلوب می‌شود که شهروندان نیز مایل به همکاری باشند و ضمن مشارکت با عوامل مجاز جمع آوری و تحویل پسماندهای تفکیک شده به آنها، از اعتماد به دوره گردها، زباله‌گردها و دیگر عوامل غیرمجاز پرهیز کنند تا تمامی پسماندهای خشک از مجاری مجاز و استاندارد وارد فرآیند پردازش شود.

کد خبر 447674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.