۶۷ طرح طب سنتی برای کمک به بهبود مبتلایان کرونا

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به روند کارآزمایی بالینی ۶۷ طرح تحقیقاتی طب سنتی در حوزه کرونا، گفت: این طرح‌ها هیچ کدام ادعای درمان کنندگی ندارند، بلکه می‌توانند روند بهبود بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را سرعت بخشند.

به گزارش ایمنا، آرمان زرگران، اظهار کرد: در میان بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در مورد کرونا، ۶۷ طرح طب سنتی که مصوبه کانون اخلاق دارند، در حوزه طب سنتی در حال انجام کارآزمایی بالینی است.

وی افزود: این طرح‌های تحقیقاتی بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده کاملاً رصد می‌شوند و نتایج آنها به ترتیب منتشر می‌شود و تقریباً تاکنون ۱۰ طرح به سرانجام رسیده است. برخی از طرح‌ها نتایج خوبی داشتند و یکی از آنها در حال کسب مجوز از سازمان غذا و دارو است؛ زیرا توانسته سرعت بهبودی بیمار را تسریع بخشد.

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچکدام از این طرح‌ها ادعای درمان بیماری کرونا را ندارند، تصریح کرد: طرح‌های ما توانستند در بهبود سریع‌تر حال بیماران مبتلا به کرونا مؤثر باشند و امیدواریم به زودی با انتشار نتیجه مطالعات بیشتر به جمع‌بندی کامل‌تری برسیم که کدام دارو نتیجه مطلوب‌تری بر بیماری دارد.

زرگران به ایسنا گفته است که انجام مطالعات در شرایط مختلف پیش می‌رود، برخی مطالعات بر تغذیه فرد مبتلا به کرونا، برخی بر بیماران بد حال در آی‌سی‌یو، سرپایی و موارد دیگر انجام می‌شود.

کد خبر 447669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.