ضدعفونی معابر اصفهان با اعلام دانشگاه علوم پزشکی/ پارک خودروها در حاشیه رودخانه ممنوع

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: معابر و خیابان‌های شهر در صورت نیاز و با اعلام دانشگاه علوم پزشکی و انجام هماهنگی با محیط زیست ضدعفونی خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای انجام عملیات ضدعفونی دوباره معابر شهر آمادگی کامل وجود دارد، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شهرداری همچون گذشته با استفاده از تمام توان خود در این زمینه اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیرو اپیدمی سوم و بالا رفتن آمار مبتلایان و متأسفانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، دستورالعمل ۴۱ ماده‌ای توسط ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرداری اصفهان تهیه و به تمامی مجموعه‌های شهرداری اصفهان ابلاغ شده و لازم‌الاجراست.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی است و این اقدام به ویژه در استفاده از مترو و اتوبوس‌ها باید با دقت بسیار بررسی و پیگیری شود، همچنین فروش بلیط توسط شرکت‌های مسافربری برون شهری جهت مرزهای چهارگانه ملغی و منتفی می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونای استانی و ممنوعیت پیاده‌روی اربعین و برگزاری مراسم مرتبط هیچ گونه مجوز برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع نذری صادر نخواهد شد؛ همچنین از فعالیت تمامی اغذیه‌فروشی‌ها و دستفروشان داخل پارک‌ها ممانعت شده و اغذیه‌فروشی‌های داخل پارک‌ها تعطیل می‌شود.

امیری ادامه داد: صدور مجوز و برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، جشنواره و نمایشگاه تا اطلاع ثانوی اجرایی نمی‌شود و مجوزهای داربست صرفاً در حوزه پیام و برپایی ایستگاه‌های آوا و نوا صادر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش روشنایی در پارک‌ها گفت: روشنایی پارک‌ها به میزان ۶۰ درصد با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی کاهش یافته و تمامی مجموعه‌های، ورزشی و اسباب بازی سطح پارک‌ها برای استفاده نکردن مسدود می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: ورودی‌های پارک‌های صفه و ناژوان مسدود شده و از هرگونه تجمع افراد و خانواده‌ها در میدان امام خمینی (ره) جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهر تاکنون ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی شهر به صورت مستمر در حال انجام است، تاکید کرد: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی شهر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرتب انجام می‌شود و تا حد امکان شرایط و امکان لازم برای ضدعفونی و حتی شست و شوی دست در ورودی ساختمان‌های اداری مناطق و سازمان‌ها با استفاده از شیرهای پدالی (قابل دسترس برای مراجعین) از سیستم‌های هوشمند فراهم می‌شود.

امیری گفت: پارک خودروها در حاشیه رودخانه ممنوع است و در صورت توجه نشدن به این موضوع نیروی انتظامی و پلیس راهور اعمال قانون می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت تمام باشگاه‌ها، استخرها و موزه‌ها تا اطلاع ثانوی گفت: فعالیت روز بازارها و بازارهای روز محلی ممنوع شده و ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میادین میوه و تره‌بار (ورودی، خروجی و تالارهای فروش) به جد و با دقت بیشتر اجرایی خواهد شد، همچنین ارائه خدمات فروش اینترنتی در بازارهای کوثر و مجموعه‌های فروشگاهی مرتبط با مدیریت شهری در اولویت ارائه خدمات قرار خواهد گرفت.

کد خبر 447667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.