نوسازی محبوب‌ترین اثر تاریخی اروپا برای رونق اقتصادی

هتل Dom، واقع در کلانشهر کلن آلمان، که بیش از یک قرن قدمت دارد، در حال نوسازی است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ به روی مردم باز شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هتل Dom با قدمتی حدود ۱۴۰ سال، یکی از محبوب و مهم‌ترین آثار باستانی کشور آلمان و حتی قاره اروپا به حساب می‌آید که از سال ۲۰۱۰ تغییرات چشمگیری را متحمل شده است. نوسازی این مکان زیبا قرار بود تا سال ۲۰۲۱ به پایان برسد اما مشکلات زیادی بر سر راه مرمت آن قرار گرفت و بازگشایی هتل را به اواخر سال ۲۰۲۳ موکول کرد. هتل فوق در مجاورت کلیسای جامع و معروف کلن واقع شده و همین امر، محبوبیت آن را نزد مردم آلمان و گرداشگران سراسر دنیا دوچندان کرده است. مقامات آلمانی امیدوارند با تکمیل بازسازی و افتتاح دوباره هتل Dom یک بار دیگر، سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا را به کلن جذب کنند و رونق اقتصادی را برای شهر و شهروندان به ارمغان آورند.

هتل Dom که یادگار به جا مانده از قرن نوزدهم است، در یک قرن اخیر تغییرات زیادی را متحمل شده و برای ایجاد پایداری در آن، بارها و بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. با این حال، از آن‌جا که ساختمان هتل در وضعیت پوسیدگی قرار گرفته است، مقامات رسمی کلن تصمیم گرفتند این بار سازه را به طور کامل و از پایه مرمت کنند. این افراد در سال ۲۰۱۰، نوسازی هتل Dom را آغاز کردند، اما در حین پیش رفتن فرآیند، متوجه شدند که مشکلات زیادی بر سر راه نوسازی آن وجود دارد و تکمیل آن مستلزم صرفه هزینه کلانی است. به همین منظور، ساخت و ساز هتل به مدتی طولانی متوقف شد و سران شهر برای حل مشکل به وجود آمده، جلساتی پی در پی برگزار کردند و به نتیجه نهایی رسیدند.

شهردار کلن، هفته گذشته در یک مراسم رسمی شهری اعلام کرد که افزایش سازه‌های سنگی در اطراف هتل Dom یکی از مهم‌ترین مراحل در بازسازی آن و فضای اطرافش به شمار می‌رود که این فرآیند به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 447658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.