۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
موسیقی، شعر و کاراته!

فراخوان نخستین دوره جشنواره موسیقی و شعر کاراته با هدف تلفیق هنرهای رزمی و ادبیات و موسیقی منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی و شعر کاراته، از آنجا که تاکنون در مورد کاراته که بزرگترین جامعه ورزش‌های رزمی کشور است و افتخارات بسیاری در عرصه‌های معتبر جهانی به دست آورده، اقدامی حرفه‌ای با در نظر گرفتن تمامی معیارهای درست هنری در عرصه موسیقی و شعر صورت نگرفته یا به صورت رسمی و به صورت گسترده در جامعه منتشر نشده، فدراسیون هنرهای رزمی مدرن WMMF و با ابتکار رئیس و بنیان‌گذار آن و با همکاری و همفکری هنرمندان و صاحبنظران این عرصه اقدام به برگزاری اولین دوره جشنواره موسیقی و شعر کاراته نموده‌است.

این جشنواره از دیدگاه‌های خلاقانه در موسیقی، و توجه به ابعاد مختلف کاراته استقبال می‌کند و هدف اصلی تولید آثار موسیقایی مؤثر در تهییج جامعه ورزش، گسترش فرهنگ و اصالت کاراته و تشویق قهرمانان و مربیان این هنر رزمی است.

جشنواره شعر و موسیقی کاراته در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا ضمن پیروی از قوانین جمهوری اسلامی ایران، کاملاً مستقل بوده و نگاه سبکی نخواهد داشت و هرچند از حمایت مالی اسپانسرها و حامیان مالی استقبال می‌کند اما کیفیت و اصل انصاف را فدای آن نخواهد کرد.

طبق فراخوان منتشر شده شرایط شرکت در جشنواره به شرح زیر است: موضوع آثار، آزاد و مرتبط با هنر رزمی کاراته است. شرکت در جشنواره، محدودیت سنّی ندارد. آثار ارسالی کافی است به لحاظ فرم و اجرا، درقالب قطعه موسیقی استاندارد در ژانرهای مختلف اعم از پاپ، راک، الکترونیک یا دیگر سبک‌ها باشد. تصمیم‌گیری در مورد آثار برای ورود به بخش مسابقه، بر عهده هیئت داوران خواهد بود. هر هنرمند حداکثر با دو اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند. آثار ارسالی نباید در جای دیگر با نام‌های متفاوت عرضه شده باشد.

مهلت ارسال آثار تا پایان ۳۰ آبان ۱۳۹۹ است و اعلام نتایج مرحله اوّل داوری و معرفی ۱۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی اول آذر ماه است. مراسم اختتامیه و معرفی برترین آثار اول دی ماه خواهد بود.
شرکت کنندگان در بخش شعر توجه داشته باشند که هر اثر باید در فایلی جداگانه و در قالب pdf ارسال شود. شرکت کنندگان در بخش موسیقی باکلام نیز توجه کنند که فایل‌های ارسالی باید در فرمت و قالب MP3 با کیفیت مطلوب ارسال شود. همچنین ترانه یا شعر نیز به صورت مجزا در قالب pdf ارسال گردد.

علاقه مندان در انتهای هر اثر و در صفحه‌ای مجزّا، مشخصات شامل نام اثر، نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر، سال تولد، نشانی دقیق پستی محل سکونت به همراه کدپستی، شماره تماس و پست الکترونیکی را به طور کامل نوشته و آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره به نشانی Jashnvare.Varzeshi@Gmail.com یا شماره واتساپ ۲۹۶۵ ۶۷۳ ۰۹۳۶ ارسال کنند.

در بخش جنبی این جشنواره آثاری با موضوع‌های کاراته در قالب کلیپ، دکلمه، پادکست، داستانک و نقاشی بررسی و در کنار اهدا جوایز نفرات برتر شعر و موسیقی، به نفرات برگزیده بخش جنبی لوح یادبود اهدا خواهد شد.

علاوه بر اهدا لوح یادبود و تندیس نفرات برتر در بخش شعر و موسیقی، مبلغ ۷۰ میلیون ریال به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

سبحان اکرامی دبیر این جشنواره است و هیئت داوران را بابک صحرایی (رئیس)، کامران همت‌پور، لیدا محمودی، یاشار درفشه، حسین شریفی (سخنگو)،هومن موسوی، مهدی بیک وردی، آزاده جوادی، محمدصالح حجت‌الاسلامی، آزاده فضلی، حافظ کاظم‌زاده و غزاله دلفانی تشکیل می‌دهند.

کد خبر 447650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.