پرسپولیس - النصر عربستان/ سرخ پوشان، یک برد تا حضور در جام جهانی باشگاه‌ها!

پرسپولیسی در حالی امشب شنبه _۱۲ مهر ماه_ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با النصر روبرو می‌شود که در صورت پیروزی، جواز حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را به دست می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۲ مهر ماه - در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهد رفت. این دیدار در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار می‌شود و دو تیم امیدوارند با برد مقابل حریف پا به فینال ACL 2020 بگذارند.

شاگردان یحیی؛ دنباله رو پرسپولیس برانکو

پرسپولیس که پیش از درگیری جهان با ویروس کرونا، عملکرد ناامیدکننده‌ای در لیگ قهرمانان داشت، با خرید بازیکنان جدید و هماهنگی بیش از پیش سرخ‌پوشان با تفکرات یحیی گل محمدی بازگشتی باشکوه به رقابت‌ها داشت و پس از صدرنشینی در گروه C، السد و پاختاکور را هفته گذشته از پیش رو برداشت تا برای سومین بار در ۴ سال گذشته راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

پرسپولیسی‌ها حالا به دنبال این هستند تا با از پیش رو برداشتن النصر دست به کار بزرگی زده و همانند دو سال پیش، پا به فینال آسیا بگذارند. این در حالی است که پیش از اعزام این تیم به قطر، یحیی گل محمدی در مصاحبه‌ای گفته بود الگوی ما، پرسپولیس برانکو است که به فینال ۲۰۱۸ رسید!

عیسی؛ از شادی گل حاشیه ساز تا سودای آقای گلی در آسیا

یکی از مهره‌های کلیدی پرسپولیس در راه مسیر دشوار آسیایی این فصل، عیسی آل کثیر بوده است. آل کثیر که در نقل و انتقالات تابستانی سرخ پوش شد، حالا ۴ گل برای پرسپولیس زده و یک تنه این تیم را از دوئل‌های حذفی بالا آورده است.

مهاجم دزفولی پرسپولیس شانس خوبی نیز برای کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها دارد. هم اکنون او با زدن ۴ گل در حالی که دو دیدار ابتدایی این رقابت‌ها حضور نداشته، با بغداد بونجاج از السد در رده دوم جدول گلزنان جای دارد و در تلاش است تا جایگاه عبدالله رزاق حمدالله، مهاجم النصر با ۶ گل زده را تصاحب کند. در نتیجه دیدار امشب را می‌توان جدال نامزدهای آقای گلی این فصل از لیگ قهرمانان نیز دانست.

البته شادی خاص آل کثیر باعث شد تا سعودی‌ها شیطنت کرده و مدعی شوند این شادی به خصوص برای تمسخر ازبک‌ها انجام شده و نوعی حرکت نژادپرستانه است تا به این ترتیب کنفدراسیون فوتبال آسیا را مجاب به محروم کردن موتور گلزنی نماینده ایران کنند.

با این وجود آل کثیر بارها این خوشحالی پس از گل را به نمایش گذاشته و تنها محدود به بازی پاختاکور نشده است. او در گفت و گویی نیز از علت شادی گل اش پرده برداری کرده و گفته به خاطر علاقه‌ای که به برادرزاده‌اش که چشمان کوچکی دارد این خوشحالی را انجام می‌دهد.

محک جدی لک

در شرایطی که تصور می‌شد با رفتن بیرانوند سنگربان مطمئنی برای محافظت از دروازه پرسپولیس در فصل جاری پیدا نخواهد شد، اما عملکرد درخشان حامد لک در لیگ قهرمان نوید حضور دروازبانی قابل اتکا برای چندین سال را به هواداران سرخ پوش داد.

او در ۶ مسابقه‌ای که در لیگ قهرمانان به میدان رفته، تنها یک بار از روی‌نقطه پنالتی دروازه‌اش را باز شده دیده تا با ۵ کلین‌شیت، یکی از بهترین دروازبانان حال حاضر این تورنمنت لقب بگیرد. البته بسیاری کارنامه موفق لک در رقابت‌های آسیایی را مدیون دفاع مستحکم پرسپولیس می‌دانند و امشب فرصت مناسبی برای او است تا برابر مهاجمان خطرناک النصر بار دیگر توانایی‌اش را رخ بکشد.

پرسپولیس، در یک قدمی جام جهانی باشگاه‌ها!

یکی از تمایزهای دیدار نیمه نهایی این فصل از لیگ قهرمانان، صعود فینالیست به جام جهانی باشگاه‌ها است. فیفا قصد دارد نخستین دوره جام جهانی باشگاه‌ها را با حضور ۲۱ تیم در سال ۲۰۲۱ در کشور چین برگزار کند. روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان میان فیفا و یوفا، بالاخره سهمیه هر قاره برای حضور در این رقابت‌ها اعلام شد.

به این ترتیب از قاره کهن سه نماینده به طور مستقیم، و یک نماینده نیز با شرکت در پلی‌آف می‌توانند پا به اولین دوره جام جهانی باشگاه‌ها بگذارند. فینالیست‌های فصل جاری لیگ قهرمانان به همراه قهرمان سوپر لیگ چین، ۳ سهمیه مستقیم آسیا را تشکیل می‌دهند و بازندگان دیدار نیمه نهایی در شرق و غرب آسیا، برای حضور در پلی‌آف با هم رقابت و برنده آن دیدار، به مصاف نماینده اقیانوسیه خواهد رفت.

با این اوصاف شاگردان گل محمدی این فرصت را دارند تا با پیروزی مقابل النصر، دست به کار بزرگی زده و تاریخ ساز شوند. البته آنها در صورت شکست هم شانس حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را از دست نخواهند داد، اما به مراتب راه دشوارتری پیش پا یشان‌ها قرار می‌گیرد. پیش از این تنها در سال ۲۰۰۷ سپاهان به عنوان اولین و آخرین تیم ایرانی به جام باشگاه‌های جهان راه یافت و پرسپولیسی‌ها امیدوارند با صعود به فرمت جدید این مسابقات، به گنجینه دیگری از افتخارات سپاهان چنگ بیاندازند.

النصر، پس از ۲۴ سال فینالیست می‌شود؟

النصر که در گروه مرگ این رقابت‌ها با سپاهان، السد و العین هم گروه بود، با اختلاف فاحشی صدرنشین شد و در مراحل بعدی دو نماینده دیگر عربستان، یعنی التعاون و الاهلی را از پیش رو برداشت تا با قدرت به نیمه نهایی و نبرد با پرسپولیس برسد.

آنها که نسبت به سایر تیم‌های عربستانی سابقه کمتری در آسیا دارند، پیش از این تنها یک بار در فصل ۱۹۹۵-۹۶ به فینال جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کرده که آن دیدار را نیز به سئونگنام کره جنوبی واگذار کرده بود. حالا آنها امیدوارند با هزینه‌های سنگینی که متحمل شده‌اند، دوباره طعم فینالیست شدن در آسیا را بچشند.

عملکرد پرسپولیس برابر عربستانی‌ها و النصر

سرخ‌پوشان تهرانی تاکنون ۲۰ بار مقابل رقبای عربستانی به میدان رفته‌اند که از این نظر نسبت به حریفان سعودی شأن برتری دارند. آنها ۸ پیروزی، ۶ تساوی و ۶ شکست را مقابل عربستانی‌ها تجربه کرده‌اند، اما در ۴ مصاف قبلی شأن با النصر ۲ بار شکست خورده و یک مرتبه به پیروزی رسیده‌اند. یکی از مسابقات دو تیم نیز به تساوی کشیده شده است.

کد خبر 447648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    3 4
    یعنی چی الکی عیسی رو محروم کردن واقعا متاسفم
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      عالی بود
    • sahelmirsalari IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      ولی انصافا خوب بازی کردن با اینکه ال کثیر رفت بازهم بردیمواقعا دمشون گرم
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 0
    لعنت به اونی ک عیسی را محروم کرد