بازنگری و بروزسانی سند راهبردی سازمان آتش نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سند راهبردی این سازمان به صورت تخصصی بازنگری و بروزسانی شده است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستاوردهای سازمان آتش نشانی در یکسال اخیر، اظهار کرد: بررسی جامعه شناختی مناطق اصفهان بر اساس تحلیل حریق و حوادث و ارائه مقالات متحده برگزیده در همایش‌های ملی توسط مدیرعامل و پرسنل سازمان از دیگر اقدامات آتش نشانی در یکسال اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شده گواهینامه دو ستاره در ارزیابی مدل تعالی سازمان EFQM برای نخستین بار به عنوان اولین سازمان ارزیابی شونده دریافت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم توسعه اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر در راستای افزایش ایمنی فضاهای کالبدی، گفت: در یکسال گذشته از ۲۰۰ سایت بازی کودکان بر اساس گواهینامه ۱۷۰۲۰ بازدید ایمنی شده است.

وی از انجام سالیانه بیش از ۱۱ هزار مورد بازدید کارشناسی از ساختمان‌ها و ارائه طرح ایمنی خبر داد و اظهار کرد: بازدید ایمنی از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، خوابگاه‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از دیگر اقدامات شده است.

آتشپاد گلابی از ارائه تاییدیه سفت‌کاری و پایان‌کار ساختمان‌ها به طور متوسط حدود سه هزار مورد در سال خبر داد و تصریح کرد: بازدید و ارائه دستورالعمل از تمامی مراکز تجمیعی و عمومی نظیر تالارها، سینماها، بانک‌ها، مدارس، پارکینگ‌های عمومی و بازدید از تمامی مهدکودک‌ها طبق استعلام بر مبنای استاندارد همکاری لازم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص بازدید مراکز تحت پوشش آن سازمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های سیستم‌های اعلام و اطفای حریق به طور متوسط دو هزار و ۵۰۰ مورد در سال بررسی شده است، گفت: در یکسال اخیر بازدید و ارائه طرح از مکان‌های حساس و پرمخاطره در مناطق مختلف شهری طبق بند ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جهت ارتقای ایمنی بازار بزرگ اصفهان از سوی سازمان آتش‌نشانی پیگیری مکرر می‌شود.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته از صنایع و کارخانجات ۱۹۶ مورد بازدید ایمنی شده است، گفت: از تمامی مراکز و مجتمع‌های بلندمرتبه تجاری و سطح شهر شامل پاساژها، مرکز تجاری، تیمچه‌ها همچنین بازدیدهای متفرقه از جمله انبارهای پرمخاطره، کارگاه‌های پرخطر از جمله کارگاه‌های شارژ سیلندرهای گاز مایع و انبار مواد شیمیایی بازدید ایمنی شده است.

کد خبر 447625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.