حریم و بستر رودخانه کرگانرود تالش نیازمند ساماندهی است

شهردار تالش گفت: حریم و بستر رودخانه کرگانرود برای جلوگیری از طغیان مجدد در هنگام بارندگی‌های شدید نیازمند ساماندهی است.

شهرام غنی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل اصلی تالش در مسیر جاده تالش به آستارا و بالعکس، در سیل دو هفته گذشته رودخانه کرگانرود دچار آسیب شده و مسدود شده بود که روز شنبه هفته جاری با کمک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری، بخش خصوصی و ستاد مدیریت بحران استانداری ترمیم و بازگشایی شد.

وی افزود: پل عابر پیاده متصل به پل اصلی تالش نیز به دلیل طغیان رودخانه دچار شکستگی شده بود که توسط شهرداری جمع‌آوری شد.

شهردار تالش عنوان کرد: حدود ۷۰ متر از دیواره ضلع جنوب شرقی پل امید تالش بر اثر سیل دچار تخریب شده است که اکنون توسط اداره آب منطقه‌ای و با همکاری و نظارت شهرداری در حال ترمیم و بازسازی است.

غنی‌زاده تاکید کرد: بر اساس نظر همه کارشناسان و مشاوران رودخانه کرگانرود باید ساماندهی شده و دو طرف آن دیواره‌گذاری و گابیون‌بندی شود تا شهر در بارندگی‌های شدید آینده دوباره دچار سیلاب نشود.

وی تصریح کرد: تعدادی از افراد در حریم و بستر رودخانه کرگانرود به صورت غیرقانونی، اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و با این اقدام آن‌ها عرض رودخانه تنگ و باریک شده و در هنگام بارندگی شدید آب به راحتی در مسیر خود جریان نمی یابد و باعث طغیان و جاری شدن سیل در داخل شهر می‌شود.

شهردار تالش اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه کرگانرود شرایط مناسبی ندارد و باید توسط دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی آن اقدامات جدی و اساسی مرتبط انجام شود.

غنی‌زاده افزود: حفظ و نگهداری رودخانه‌ها جزء وظایف اصلی اداره آب منطقه‌ای است و این دستگاه اجرایی باید زیرساخت‌های رودخانه کرگانرود را آماده کند و در صورت نیاز به همکاری، شهرداری نیز در محدوده شهری از هیچ کمک و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردها، در جریان سیل اخیر، پارک‌های مادر، کرگانرود و شورا، تأسیسات شهری و منازل مسکونی شهروندان حدود ۱۶۰ میلیارد ریال دچار خسارت شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 447611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.