ساختار حقوقی قدرتمند آمریکا ترامپ را از کاخ سفید بیرون خواهد کرد

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعداد آرای الکترال بایدن با اختلاف از آرای ترامپ بیشتر باشد ترامپ قطعاً انتخابات را نمی‌پذیرد.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون احتمال تمرد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: به نظر می‌رسد حتی در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعداد آرای الکترال بایدن با اختلاف از آرای ترامپ بیشتر باشد، رئیس جمهور فعلی آمریکا نتایج انتخابات را نپذیرد و صحت انتخابات را زیر سوال ببرد؛ همانطور که بارها در اظهارات خود احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

وی افزود: در صورتی که اختلاف تعداد آرای الکترال بین دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا زیاد باشد، ساختار حقوقی قدرتمند این کشور ترامپ را از کاخ سفید بیرون خواهد کرد، اما ممکن است در راستای بررسی و شمارش دوباره آرا، رئیس جمهور فعلی آمریکا مدت بیشتری در کاخ سفید بماند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: در صورتی که تعداد آرای الکترال بین دو کاندیدا زیاد نباشد، شکایت کاندیدا در دیوان عالی بررسی می‌شود. متأسفانه در حال حاضر ترامپ یک قاضی نزدیک به جریان جمهوری خواه را برای تصدی دیوان عالی به مجلس سنا معرفی کرده است که با توجه به آن، در صورت احتمال پیروزی بایدن و نپذیرفتن آرا توسط ترامپ و کشیده شدن ماجرا به دیوان عالی، نتیجه به نفع رئیس جمهور فعلی آمریکا است.

کد خبر 447602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.