علم‌الهدی: یک مشت دزد بازار را ملتهب کرده‌اند

امام جمعه مشهد گفت: دزد دنبال بازار آشفته می‌گردد، این التهابی که در بازار اتومبیل، آهن تخم مرغ و پوشک به وجود می‌آورند به این خاطر است که دزد هستند. دزد به دنبال بازار آشفته می‌گردد و برای این که بازار آشفته درست کند و بیشتر بدزدد، بازار آشفته ایجاد می‌کند و امروز در همه کشور دزد پیدا شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی وی در خطبه مجازی نماز جمعه امروز مشهد افزود: مشکلات امروز در جامعه ما از نظر اقتصاد و معیشت زیاد است اما این مشکلات هیچکدام معلول تحریم دشمن نیست، عامل اصلی‌اش این نیست که چون دشمن‌ها ما را تحریم کردند دچار مشکلات معیشتی شدیم، البته تحریم دشمن آثار و خسارت‌های خودش را دارد، این طور نیست که بگوییم تحریم بی‌تأثیر بوده اما تحریم دشمن این وضعیت و فشار اقتصادی و معیشتی که امروز دچار آن هستیم را برای ما به وجود نیاورده و نتوانسته این وضعیت را ایجاد کند، دشمن در این تلاشش شکست خورده است، مشکل فشارهای اقتصادی و معیشتی که امروز داریم، عمدتاً معلول داخل هست نه خارج، معلول «سوءمدیریت‌ها» و نوع توزیع کالا در جامعه است.

وی افزود: چند بار تاکنون مسؤولان کشور اعلام کردند «انبارهای ما نسبت به کالاهای اساسی تا آخر سال پر است و هیچ نیازی تا آخر سال از نظر کالای اساسی نداریم»، دروغ که نگفته‌اند، راست گفته‌اند، اگر انبارها در کالای اساسی پر است، این گرانی هر روز افزون‌تر از کجاست؟ این انبارهای کالای اساسی در توزیع به دست چه کسانی می‌افتد؟ چگونه توزیع می‌شود؟ در رسیدن این کالای اساسی به دست مصرف کننده و مردم، چه مدیریتی حاکم است که هر روز مردم در هر مسئله نسبت به مسئله زندگی و معیشتی خودشان از نظر کالاهای اساسی دچار گرانی‌های سرسام‌آور روزافزون می‌شوند، این ربطی به تحریم و فشار آمریکا ندارد، شما که گفتید انبارها پر است و کمبود نداریم پس این فشار معیشتی که روز به روز دارد به مردم مخصوصاً قشر آسیب‌پذیر کم‌درآمد می‌آید از کجاست؟ این از نوع توزیع و سو مدیریتی است که در داخل به وجود می‌آید.

امام جمعه مشهد گفت: دزد دنبال بازار آشفته می‌گردد، این التهابی که در بازار اتومبیل، آهن تخم مرغ و پوشک به وجود می‌آورند به این خاطر است که دزد هستند. دزد به دنبال بازار آشفته می‌گردد و برای اینکه بازار آشفته درست کند و بیشتر بدزدد، بازار آشفته ایجاد می‌کند و امروز در همه کشور دزد پیدا شده است.

علم‌الهدی ادامه داد: امروز روزی نیست که عزیزان ما در مسؤولیت‌های مختلف و نهادهای گوناگون بنشینند و فقط استیصال مردم را در مسائل معیشتی و گرانی تماشا کنند، امروز روزی است که همه قوا و نهادهای کشور باید راه بیفتند و دزد را بگیرند، این دزد، دزد داخلی است و ربطی به خارج و تحریم ندارد.

وی افزود: متأسفانه بعضی جریان‌های سیاسی نیز که روز اول دنبال این دولت را گرفتند، آمدند در مدیریت‌های مختلف دولت چنبره زدند، بر همه مقدرات مسلط شدند، نتوانستند اداره کنند، سو مدیریتشان، اختلاس دست‌اندرکارانشان، مفاسد اقتصادی‌شان وضع مملکت را به اینجا رساند، آمده‌اند آخر کاری آدرس غلط می‌دهند و می‌گویند تحریم‌ها ما را بیچاره کرده و تنها راه حل تحریم، مذاکره با آمریکاست، حتی به رئیس جمهور می‌گویند شما استعفا بده و از کار برکنار بشو! خودتان آمدید بر همه مدیریت‌ها مسلط شدید و حالا آمدید دستگاه‌های دولتی و اجرایی را تضعیف می‌کنید و بعد هم آدرس را به آمریکا می‌دهید که بروید مذاکره کنید تا مشکلات حل شود، کجای قصه مربوط به آمریکاست؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکا در همه حرکت‌هایی که در این ۴۲ سال در انقلاب علیه ما انجام داد، شکست خورده است، گفت: آمریکای ذلیل، بدبختی است که امروز ذلت و حقارت این قدرت استکباری را در مناظره تلویزیونی دو کاندیدای ریاست جمهوری‌اش می‌بینید، هر کدام آدرس حقارت و ذلت و نکبت را برای این کشور می‌دهند آن وقت می‌گوئید بیایید با این‌ها مذاکره کنید. با آدم‌های ذلیل، حقیر و بدبختی که گریبان هم را می‌گیرند و دزدی‌ها را به هم نسبت می‌دهند برای مشکلی که سوءمدیریت‌ها و توزیع غلط کالا در کشور ایجاد کرده است مذاکره کنیم؟ این درست نیست.

کد خبر 447592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.