‌احتمال عرضه اولیه چوب خزر در بورس

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اعضای هیئت پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه قرار است بزودی سهام شرکت چوب خزر کاسپین در بورس عرضه شود.

فاطمه روح‌الله امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به التهابات اخیر بازار سرمایه و اعتراض تعداد زیادی از سهامداران خرد و کلان به روند رشد شاخص سهام، اظهار کرد: روند معاملات روزانه در بازار به نوعی پیش می‌رود که گویا قرار نیست اتفاق تازه‌ای در آن رخ بدهد و بی‌شک سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متولی اصلی روند رشد شاخص سهام باید چاره‌ای برای رفع قرمزپوش بودن شاخص کل در روزهای اخیر در نظر بگیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند التهابات کنونی بازار را تا حدودی به آرامش نزدیک کند، عرضه اولیه سهام است اما متأسفانه دولت هنوز به جذابیت عرضه‌های اولیه برای سهامداران پی نبرده و نمی‌تواند به صورت ویژه و با استفاده از این ابزار، بازار را مدیریت کند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به تصمیمات اخذ شده در آخرین جلسه هیئت پذیرش بورس و مصوبات این هیئت، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اعضای هیئت پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه قرار است بزودی سهام شرکت چوب خزر کاسپین در بورس عرضه شود و پیش‌بینی می‌شود این عرضه اولیه سهام تعدادی عرضه اولیه دیگر را نیز به همراه داشته باشد.

روح‌الله امینی با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از شرایط پذیرش و درج نماد شرکت چوب خزر کاسپین، ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است، این موضوع در آخرین جلسه هیئت پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار مورد تصویب اعضا قرار گرفت و نام این شرکت در تاریخ پنجم مهرماه سال جاری در نزد سازمان بورس به ثبت رسید.

وی ادامه داد: شرکت چوب خزر کاسپین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستاست و با توجه به ریزش عمده ارزش سهم شرکت‌های وابسته به شستا در بازه زمانی ماه اخیر، به نظر می‌رسد شستا با چالش‌های اعتباری و مالی جدیدی در بازار سرمایه روبرو شود.

کد خبر 447580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.