از خاطره بازی با ارسلان مطهری تا امیدواری نسبت به سپاهان نویدکیا

بازیکن سال‌های نه چندان دور سپاهان گفت: هواداران سپاهان  با حمایت از محرم نویدکیا به او آرامش خاطر می دهند. محرم انسان با شخصیتی است که نه تنها من بلکه یک کشور او را دوست دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرار ما با حمید کاظمی ساعت ۱۸ در زمین چمن ورزشگاه دانشگاه آزاد خمینی شهر بود. سی دقیقه زودتر رسیدیم. حمید وقتی از دور ما را دید به سمت ما آمد و بعد از سلام و احوالپرسی با همان خنده همیشگی پرسید: "خب از کجا شروع کنیم؟ "

از وی خواستیم تا تمریناتش را با تیم ادامه دهد و ما منتظر بمانیم؛ بالاخره زمان موعود فرارسید، تمرینات حمید تمام شد و آمد تا مصاحبه را آغاز کنیم؛ در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایمنا با حمید کاظمی بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان اصفهان را می‌خوانید:

از چند سالگی و چگونه وارد تیم فوتبال سپاهان شدید؟

از ۸ سالگی وارد باشگاه سپاهان شدم و در رده‌های نونهالان و نوجوانان تیم فوتبال سپاهان حضور داشتم. به واسطه موفقیت و کسب رتبه قهرمانی در رده نونهالان و جوانان به همراه سپاهان توسط لوکابوناچیچ در سال ۱۳۸۷ وارد تیم بزرگسالان سپاهان شدم.

پس از اینکه توسط لوکا به سپاهان رفتم به تیم ملی امید دعوت شدم. چهار سال در تیم فوتبال سپاهان بازی کردم و در کارنامه افتخاراتم دو قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی به همراه تیم سپاهان را ثبت کرده‌ام.

دوران بازیکنی حمید کاظمی پس از جدا شدن از سپاهان چگونه گذشت؟

بعد از چهار سال حضور در تیم سپاهان راهی تیم صبای قم شدم و پس از یکسال حضور در تیم صبای قم باز به اصفهان بازگشتم تا به تیم فوتبال گیتی پسند اصفهان در لیگ دسته یک کمک کنم.

دو سال دوران سربازی را در تیم نیروی زمینی تهران گذراندم، پس از حضوری موفق در لیگ ایران توانستم یک سال خوب در لیگ برتر عمان به ثبت برسانم.

با توجه به حضور شما در لیگ عمان تفاوت لیگ ایران با کشورهای دیگر در چیست؟

مطمئناً شرایط و امکانات ورزشی کشورهای خارجی بهتر از ایران است. مشکل لیگ ما سخت افزاری است. هر بیننده‌ای وقتی ورزشگاه‌های خارجی را تماشا می‌کند مطمئناً لذت خواهد برد.

از طرف دیگر استعدادهای فوتبالی ایران برتر از خیلی کشورهاست، اگر امکانات باشد می‌توانیم با اروپا رقابت کنیم ولی مشکل اصلی و اساسی ما بهره نبردن از استعدادهاست.

اگر بتوانیم شرایط حضور مربی‌هایی که در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند را در لیگ ایران فراهم کنیم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. در ایران توجهی که باید و شاید به پایه‌سازی نمی‌شود؛ در ایران شاهد پیشرفت بازیکن پایه هستیم ولی در میانه‌های راه بازیکن مورد نظر از دیدگانمان محو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دست پرورده سپاهان در عمان گلزنی می‌کند + فیلم

به نظر شما قانون " استفاده نکردن از بازیکنان و مربیان خارجی" چرا وضع شده است و آیا به فوتبال ایران کمک خواهد کرد؟

یکی از دلایلی که مانع جذب بازیکنان خارجی شده است پرداخت نکردن حقوق آنهاست، اکثر تیم‌های ایرانی بازیکن‌های رده ۲ و ۳ خارجی را جذب می‌کنند که نمی‌توانند به بهبود تیم کمک می‌کنند.

نباید این نکته را فراموش کنیم که وضع شدن قانون منع بکارگیری بازیکنان خارجی جدید باعث شده تا شاهد افزایش چشمگیر قیمت قراردادهای بازیکنان داخلی باشیم.

اگر قرار باشد "لوکا بوناچیچ" را در چند جمله توصیف کنید چه خواهید گفت؟

لوکا بوناچیچ یک مربی با شرافت است که من زندگی فوتبالی خود را به این فرد مدیون هستم.

ارسلان مطهری یکی از بازیکنان ایرانی است که همچون شما سابقه حضور در لیگ عمان را دارد؛ آیا خاطره‌ای از وی دارید؟

در هفته سوم بازی‌های لیگ عمان تیم من و ارسلان روبروی هم دیگر قرار گرفتند؛ در میانه‌های بازی تا ارسلان به من می‌رسید مدام می‌گفت: "بچه رو". عرب‌ها هم کنجکاو بودند که ارسلان به من چه می‌گوید ولی من فقط می‌خندیدم.

معرفی شدن محرم نویدکیا و محمدرضا ساکت به عنوان سکانداران جدید سپاهان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محرم نویدکیا نه تنها برای فوتبال اصفهان بلکه برای ایران، یک اسطوره است. با توجه به شناختی که از محرم دارم امیدوارم در ادامه مسیر موفق و سربلند باشد.

هواداران سپاهان با حمایت از محرم نویدکیا به او آرامش خاطر می‌دهند، محرم انسان با شخصیتی است که نه تنها من بلکه یک کشور او را دوست دارند.

من شک ندارم محرم نویدکیا و محمدرضا ساکت در کنارهم روزهای روشن را به سپاهان بازمی‌گردانند.

کد خبر 447572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.