صالحی: ۱۲۰ میلیارد تومان برای کمک به اعضای صندوق هنر اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای اعطای کمک هزینه معیشتی به ۷۵ هزار عضو صندوق هنر آسیب دیده در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه شورای هنر که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۱۲۰ میلیارد تومان برای ارائه هزینه کمک معیشتی به اعضای صندوق هنر اختصاص یافت.

وی افزود: خسارت‌های حوزه فرهنگ و هنر در دوران کرونا خسارت‌های قابل توجهی است و در بخش‌های مختلف شاهد حداقل بین ۶۰ تا ۸۰ درصد خسارت نسبت به سال گذشته از لحاظ میزان کار، فروش و درآمدهای این بخش هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اقدامات انجام شده برای کمک به آسیب دیدگان بخش فرهنگ و هنر در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: در مجموع اقداماتی که تاکنون انجام شده بخشی در مورد پرداخت بیمه سه ماهه هنرمندان بود که انجام شد. بخشی هم به عنوان کمک تسهیلات معیشتی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بود و تأمین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه در یک رقم ۱۲۰ میلیاردی برای ۷۵ هزار عضو صندوق هنر صورت گرفته است.

صالحی افزود: بخش دیگر مربوط به سامانه کارا است که برای کسانی بوده که در ایام کرونا خسارت دیده اند. این سامانه با تسهیلات ۱۳ درصدی است که چند ماه ثبت نام آن آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند که در این سامانه ثبت نام کردند، از میان این ثبت نام کنندگان حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیارد تومان دریافت کردند و امیدواریم که این فاصله هم زودتر پُر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین در جلسه اخیر با اعطای تسهیلات چهار درصدی برای اشتغال موافقت شد ولی پرداخت آن هنوز شروع نشده است.

صالحی یادآور شد: میزان پرداخت در مرحله اول ۲۰۰ میلیارد تومان است که تقریباً کارهای این مرحله نهایی شده است تا اصحاب فرهنگ و هنر و مشاغل فرهنگ و هنر به عنوان حوزه اشتغال بتوانند از این وام با تسهیلات چهار درصدی استفاده کنند.‌

کد خبر 447555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.