حفظ سلامت شهروندان و کارکنان در دستورکار مدیریت شهری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: انتشار گسترده ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس که سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند مدیریت شهری را بر آن داشت تا پیرو مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا محدودیت‌هایی در سطح شهر اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری با تشریح برنامه‌های شهرداری در جهت پیشگیری از ابتلاء به این ویروس، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس با بیش از ۴۰ نفر از مدیران ارشد شهرداری اصفهان برگزار شد، دستورات ۴۱ ماده‌ای را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری کادر درمان، تصریح کرد: مدیریت شهری همچون گذشته حامی و پشتیبان کادر درمان خواهد بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

امیری حفظ سلامت شهروندان را از وظایف شهرداری اصفهان دانست و ادامه داد: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شهرداری همچون گذشته با استفاده از تمام توان خود اقدامات مناسب را در حد توان خود انجام خواهد داد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا ضمن تاکید بر اجرایی شده مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص ابلاغ دستورالعمل ۴۱ ماده‌ای ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان، گفت: پیرو اپیدمی سوم و بالا رفتن آمار مبتلایان و متأسفانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا؛ دستورالعملی توسط ستاد بیماری کرونا در شهرداری اصفهان تهیه و به تمامی مجموعه‌های شهرداری اصفهان ابلاغ شد که از روز گذشته اجرایی و لازم اجرا داشت.

وی افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی بوده و این اقدام به ویژه در استفاده از مترو و اتوبوس‌ها باید با دقت بسیار بررسی و پیگیری شود، همچنین فروش بلیط توسط شرکت‌های مسافربری برون شهری جهت مرزهای چهارگانه ملغی و منتفی می‌گردد.

امیری گفت: ضدعفونی و گندزدایی پایانه‌های مسافر بری، ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های مترو به صورت مستمر صورت می‌پذیرد و شرکت واحد اتوبوسرانی شرایطی را فراهم می‌کند که در باجه‌های شارژ کارت بلیط اتوبوس در ایستگاه‌ها نسبت به ارائه ماسک استاندارد به قیمت مناسب اقدامات لازم صورت پذیرد؛ همچنین در ساعات پیک مسافر نسبت به افزایش اتوبوس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: اقدامات لازم توسط معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان به منظور اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و هشدار در خصوص استفاده از ماسک و پویش "من ماسک می زنم" و محدودیت‌های مصوب ستاد استانی و مدیریت شهری اجرایی می‌شود.
وی در خصوص رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی‌ها گفت: تاکسی‌های شهری حداکثر با سه نفر مسافر سرویس دهی و تردد خواهند داشت و همچنین از کاورهای جداکننده در تاکسی‌ها استفاده می‌شود.

امیری افزود: با توجه به مصوبات ستاد استانی و ممنوعیت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم‌های مرتبط هیچ گونه مجوز برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع نذری صادر نخواهد شد؛ همچنین از فعالیت کلیه اغذیه فروشی‌ها و دست فروشان داخل پارک‌ها ممانعت گردد و همچنین اغذیه فروشی‌های داخل پارک‌ها تعطیل می‌شود.

وی تاکید کرد: صدور مجوز و برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، جشنواره، نمایشگاه و … تا اطلاع ثانوی اجرایی نمی‌گردد و مجوزهای داربست و… صرفاً در حوزه پیام و برپایی ایستگاه‌های آوا و نوا صادر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان به کاهش روشنایی در پارک‌ها اشاره کرد و گفت: روشنایی پارک‌ها به میزان ۶۰ درصد با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی کاهش یافته و کلیه مجموعه‌های، ورزشی و اسباب بازی سطح پارک‌ها برای عدم استفاده مسدود می‌گردد.

امیری ادامه داد: ورودی‌های پارک‌های صفه و ناژوان مسدود و از هرگونه تجمع افراد و خانواده‌ها در میدان امام خمینی (ره)، جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: پارک خودروها در حاشیه رودخانه ممنوع است و در صورت توجه نشدن به این موضوع نیروی انتظامی و پلیس راهور اعمال قانون می‌کنند.

وی گفت: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی شهر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرتب انجام می‌شود و تا حد امکان شرایط و امکان لازم برای ضدعفونی و حتی شستشوی دست در ورودی ساختمان‌های اداری مناطق و سازمان‌ه با استفاده از شیرهای پدالی (قابل دسترس برای مراجعین)، از سیستم‌های هوشمند فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل و ارائه خدمات نخواهند داشت و همچنین با نصب تابلوهای ورود ممنوع به منظور پیشگیری از ورود، تجمع و اطراق شهروندان در ورودی پارک‌ها و فضای سبز اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

امیری تاکید کرد: تمامی کارگران و کارمندان در کلیه رده‌های مدیریت شهری ملزم به استفاده از ماسک بوده و در صورت کم توجهی به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی فعالیت تمام باشگاه‌ها، استخرها و موزه‌ها تا اطلاع ثانوی گفت: فعالیت روز بازارها و بازارهای روز محلی ممنوع و ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میادین میوه و تره بار (ورودی، خروجی و تالارهای فروش) به جد و با دقت بیشتر اجرایی خواهد شد، همچنین ارائه خدمات فروش اینترنتی در بازارهای کوثر و مجموعه‌های فروشگاهی مرتبط با مدیریت شهری در اولویت ارائه خدمات قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان به رعایت پروتکل‌ها در آرامستان باغ رضوان اشاره کرد و گفت: در آرامستان‌های شهر ضمن اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت مراسم‌ها و عدم توزیع نذورات و فاصله گذاری اجتماعی موارد مربوط به کفن و دفن همچون گذشته با دقت و حساسیت ویژه انجام می‌شود.

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت تاکید کرد و گفت: جایگاه‌های سوخت ی که مربوط به شهرداری اصفهان است، باید به صورت ویژه نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله ضد عفونی مستمر و ارائه دستکش به مراجعین اهتمام ورزند.

اقدامات شهرداری برای مهار کرونا تأثیرگذار بود

در این جلسه کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری اصفهان از ابتدای انتشار ویروس کرونا، گفت: اقدامات مدیریت شهری در مهار این ویروس بسیار تأثیر گذار بوده و هم اکنون هم خواهشمندیم این حمایت از کادر پزشکی ادامه دار و مستمر باشد.

وی در ادامه به ارائه گزارش در خصوص وضعیت انتشار ویروس کرونا در استان و شهر اصفهان پرداخت و از شهروندان درخواست کرد بیش از پیش نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اقدام کنند.

کد خبر 447536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.