«سایه‌های بی خورشید» بهترین فیلم جشنواره تفلیس شد

«سایه‌های بی خورشید» مهرداد اسکویی جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین الملل جشنواره مستند تفلیس را دریافت کرد.

به گزارش ایمنا، هشتمین جشنواره فیلم مستند تفلیس موسوم به سینه‌داک از تاریخ ۳۰ اوت تا ۳۰ سپتامبر (۹ شهریور تا ۹ مهر) برگزار شد.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» که یکی از هشت اثر بخش رقابت بین‌المللی این جشنواره بود، توانست جایزه بهترین فیلم را کسب کند.

مستند بلند سینمایی سایه‌های بی‌خورشید در نخستین نمایش جهانی خود در افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «آمستردام» (ایدفا) IDFA در کشور هلند به نمایش در آمد و برای نخستین بار، توانست جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های مستند بلند این رویداد معتبر سینمایی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

این مستند تحسین شده سینمایی در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در چندین جشنواره جهانی از جمله نوزدهمین دوره جشنواره جهانی مستند «داک پوینت» DOC POINT تالین در کشور استونی، نوزدهمین دوره جشنواره جهانی مستند «داک پوینت» DOC POINT هلسینکی در کشور فنلاند، هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند «بیگ‌اسکای» در ایالت مونتانا در کشور آمریکا، نوزدهمین دوره جشنواره مستند موزه هنر مدرن نیویورک MoMA، نیویورک در آمریکا و همچنین در شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کراکوف» در شهر ورشو در کشور لهستان به نمایش درآمد.

این مستند روایت زنان و دخترانی است که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

کد خبر 447516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.