سکاندار وزارت صمت بالاخره تعیین شد

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها می توان به ممنوع شدن معامله ارز بدون درج قیمت، آغاز توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب، پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن پنبه در کشور و راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به مشکلات "شبکه شاد" اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه – ۸ مهرماه - با ۱۷۵ رأی به علیرضا رزم حسینی، سومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.

وی در این جلسه با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی خود برای این وزارتخانه گفت: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت است لذا با همکاری بانک مرکزی اقداماتی را انجام خواهیم داد.

فعال کردن معادن راکد غیرفعال، توسعه صادرات به کشورهای همسایه، برنامه‌ریزی برای حذف امضاهای طلایی در مجموعه وزارت صمت، افزایش سرکشی به استان‌ها و شهرستان‌ها، مکاری و برقراری روابط تنگاتنگ با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حمایت و تقویت بخش خصوصی، برگزاری نمایشگاه‌ها در بازارهای منطقه‌ای به ویژه همسایگان و توجه به تجارت داخلی و خارجی و روان‌سازی و حذف فرآیندهای صدور مجوز از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که رزم حسینی در جلسه رأی اعتماد به عنوان دستورکار خود در آینده عنوان کرد.

اولین دستور وزیر جدید صمت نیز تعیین تیم ویژه‌ای برای سرپرستی معاون طرح و برنامه این وزارتخانه جهت رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی استان مازندران بود.

ایران هیچ پرواز مسافری تا پایان اربعین به عراق ندارد

سخنگوی نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه -۹ مهرماه - در صفحه مجازی خود اعلام کرد: از هر کشور ۱۵۰۰ نفر برای ایام اربعین حسینی امکان سفر به عراق را دارند اما مسئولان ستاد اربعین ایران اعلام کردند هیچ زائری در ایام اربعین طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا به عراق سفر نمی‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در این ایام همه پروازها به عتبات و عراق قطع است و ما هیچ پروازی به عراق نداریم. بنابراین برای اربعین هم پروازی به عراق نداریم.

اسعدی سامانی افزود: اگر کسی مدعی شود که پرواز عراق برقرار کرده است و بخواهد بلیت بفروشد قطعاً تخلف کرده است. بنابراین عاشقان امام حسین (ع) بدانند هیچ پروازی به عراق در این ایام برقرار نیست و فریب سودجویان را نخورند و اگر جایی اقدام به فروش بلیت با ادعای پروازهای اربعین کرد بدانند که تخلف است و بلیت نخرند و فوراً به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه – ۱۰ مهرماه - درباره وضعیت پروازهای مسافری به مقصد عراق گفت: تا پایان اربعین هیچ پرواز مسافری به عراق نخواهیم داشت و اگر پروازی در این مسیر انجام می‌شود تنها برای تردد مسئولان دو کشور یا اتباع است.

معامله ارز بدون درج قیمت ممنوع شد

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع و اعلام کرد: صرافی‌ها باید از سیستم نوبت‌دهی استفاده کنند تا از تجمع و تشکیل صف در صرافی جلوگیری شود.

این کانون همچنین اعلام کرد: واریز و یا پرداخت وجوه متعلق به صرافی در حساب‌های شخصی همچنین هرگونه واسطه‌گری در معاملات غیر رسمی ممنوع است.

عرضه خودرو در بورس؛ طرحی برای سرگرم کردن مردم

به عقیده رسول سعید پور، کارشناس اقتصادی، همواره دولت‌های مختلف در جهت کنترل بازار خودرو تلاش کرده‌اند. البته خودروسازان هم این اقدام دولت را دخالتی عنوان کرده‌اند که نتیجه‌اش تأثیرات منفی بر این بازار بوده و به افت کیفیت محصولات انجامیده است.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: ورود خودرو به بورس کالا کمکی به حل مشکلات بازار خودرو نمی‌کند؛ زیرا زمانی کالایی به بورس کالا عرضه می‌شود که دارای چند تولیدکننده و مصرف‌کنندگان متعدد باشد که سازوکار کشف قیمت به‌درستی انجام گیرد و مشتری حق انتخاب داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در گفت‌وگو با ایمنا درباره آینده قیمت خودرو در کشور نیز اظهار می‌کند: هیچ چیز مشخص نیست زیرا پول‌های سرگردان با خرد شدن بورس به بازار وارد شد و مردم با آن طلا، سکه، زمین، ماشین و خانه خریدند بنابراین هیچیک از قیمت‌ها واقعی و منطقی نبوده و آینده آن نیز قابل پیش‌بینی نیست.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران نیز گفته است: پیشنهاد مجلس در خصوص بورسی شدن خودرو یک ایده نوین در دنیا محسوب می‌شود که در صورت موفقیت، همین خودروسازان پیشرو هم می‌توانند راه و رسم بازاریابی را از ما یاد بگیرند!

اینترنت ۵G تا پایان سال برای کاربران خانگی فعال خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران با اشاره به تدوین برنامه ایران هوشمند، از آغاز به کار رسمی خدمت‌رسانی نسل پنجم ارتباطی در ایران همزمان با توسعه کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف خبر داد.

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: ۵ G نه‌تنها یک تکنولوژی لوکس نیست بلکه می‌تواند به بحث «عدالت ارتباطی» در لایه شبکه ملی اطلاعات هم کمک کند.

دولت هیچ اعتنایی به هنر و صنایع دستی ندارد

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به تأثیرات مخرب کرونا بر این حوزه گفت: هیچ تسهیلاتی در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار نگرفته است و صحبت‌هایی که مبنی بر این موضوع از سمت مسئولان انجام می‌شود در حد شعار است.

نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش دستباف اصفهان نیز به خبرنگار ایمنا گفته است: می‌دانیم کشور در شرایط خاصی بوده و لازم است ارز کشور از محل صادرات تأمین شود و فرش نیز کالایی ارزآور است اما با قوانینی که در آن فرش با سایر کالاها یکسان دیده شده عملاً صادرکننده با مشکل مواجه می‌شود. باید توجه داشت که صادرات فرش به منزله فروش آن نبوده و تازه شروع مرحله بازاریابی و سپس فروش آن است.

سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها ۳۰ میلیون تومان شد

سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها طی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مسکن نیز سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران را ۶۰ درصد افزایش داد.

تشکیل بیش از ۳۷۰۰ صندوق برای حمایت از زنان روستایی و عشایر

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: از سال ۷۹ تاکنون تعداد ۳۲۸۰ صندوق برای زنان روستایی و ۴۲۵ صندوق برای زنان عشایری تشکیل شده است.

بنی هاشم با اشاره به اینکه میزان سرمایه در گردش این صندوق‌ها در حال حاضر ۱۷۵ میلیارد ریال است، افزود: در حال حاضر ۸۵۷ صندوق خرد در بیش از ۵۰ شهرستان، با سرمایه بیش از ۴۱ میلیارد تومان، آمادگی لازم را برای تشکیل صندوق‌های شهرستانی دارند، بنابراین چنانچه ۴۹ درصد سهم دولت به میزان ۴۰ میلیارد تومان تأمین شود، بیش از ۸۵۷ صندوق خرد شبکه سازی می‌شوند و تعداد ۳۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایری سهامدار خواهند شد و به مشاغل پایدار می‌رسند.

کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در سال آینده تأمین آن با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌مرکزی در راستای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید در قالب برخی تصمیمات، با واردکنندگان کالاهای اساسی و تولید کنندگان همراهی می‌کند.

توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب آغاز شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: دفاتر شرکت‌های پشتیبانی امور دام در کل کشور موظف شده‌اند، نسبت به هماهنگی برای خرید تخم مرغ از مرغداران با قیمت مصوب درب مرغداری و توزیع آن اقدام کنند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران نیز با بیان اینکه وعده دولت برای تأمین نهاده‌ها و کاهش قیمت تخم مرغ محقق نشده است، گفت: با ادامه این روند قیمت بالاتر می‌رود.

کد خبر 447505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.