زلاتان ابراهیموویچ از بارسلونا تا پاریسن ژرمن + زندگی نامه، همسر و افتخارات

زلاتان ابراهیموویچ در ۳ اکتبر ۱۹۸۱ (۱۱ مهر) در سوئد چشم به جهان گشود. او حضور در تیم های بارسلونا، اینتر، میلان، پاریسن ژرمن، آژاکس، یوونتوس و منچستر یونایتد را در کارنامه خود دارد. زلاتان در این سالها افتخارات فراوانی به دست آورده است.

به گزارش ایمنا، این مهاجم سوئدی بسیار ثروتمند است و علاوه بر داشتن کلکسیونی از اتومبیل‌های لوکس و گران قیمت، ملک و املاک زیادی در کشورهای ایتالیا، انگلیس، آمریکا و سوئد دارد. او جزیره‌ای کوچک در شرق کشور سوئد دارد تا تعطیلات خود را در آنجا با شکار کردن گوزن بگذراند. زلاتان یک ورزشکار همه چی تمام است و در نقاشی هم مهارت زیادی دارد. دوستانش همیشه از نقاشی‌های زیبای او تعریف می‌کنند. زلاتان در سال ۲۰۱۴ به عنوان دومین ورزشکار برتر تاریخ کشور سوئد شناخته شد و تنیسوری به نام بورگ بالاتر از ایبرا قرار گرفت. ابراهیموویچ بسیار بداخلاق و مغرور است و تعداد کسانی که با او رابطه صمیمانه ای دارند شاید به تعداد انگشتان یک دست نرسد.

زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ متولد ۳ اکتبر ۱۹۸۱ (۱۱ مهر) در مالمو سوئد می‌باشد. وی در شش سالگی با هدیه گرفتن یک کفش فوتبال به این ورزش روی آورد و در یک بازی هنگامی که تیمش با ۴ گل در نیمه اول شکست خورده بود، به عنوان جانشین وارد زمین شد و توانست ۸ گل به ثمر برساند. علی رغم استعداد فوق‌العاده‌ای که این مهاجم قد بلند داشت اما به دلیل عدم کسب درآمد کافی تصمیم گرفت از ۱۵ سالگی این ورزش را رها کند و با کار کردن در اسکله بتواند مایحتاج زندگی خود را تأمین کند. زلاتان در ۱۷ سالگی موفق شد کمربند مشکی تکواندو را بگیرد و همین باعث شده پاهایش در فوتبال بسیار انعطاف داشته باشد. ابراهیموویچ را می‌توان ستاره‌ای چند زبانه دانست چراکه به زبان‌های ایتالیایی، اسپانیولی، انگلیسی، سوئدی و بوسنیایی تسلط کامل و به زبان‌های صربی و فرانسوی نیز تسلط نسبی دارد. او در هنگام گفتگو با اشاره به خود از ضمیر سوم شخص استفاده می‌کند. زلاتان بسیار مغرور است و به گفته فوتبال دوستان اخلاق خوبی ندارد ولی با این وجود چندین بار در کارهای خیریه شرکت کرده است.

خانواده زلاتان ابراهیموویچ

پدر زلاتان، سفیک ابراهیموویچ بوسنیایی و مادرش، جورکا گراویچ کروات است. زلاتان و خانواده‌اش مهاجرانی فقیر بودند. پدر و مادرش در سوئد با یکدیگر آشنا می‌شوند و ازدواج می‌کنند. در حالی که او ۲ ساله بود والدینش طلاق گرفتند و این شرایط را برای او سخت‌تر کرد. زلاتان سه خواهر و دو برادر نیز دارد و دوران کودکی خود را در شهر روزنگارد سپری کرد.

ازدواج و همسر زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان با هلنا سگر زندگی مشترک خود را آغاز کردند و صاحب دو پسر به نام‌های ماکسیملیان و وینسنت شدند. ماکسیملیان متولد ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۶ است و وینسنت در ۶ مارس ۲۰۰۸ به دنیا آمد.

زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو

زلاتان و رونالدو بارها در بازی‌های رو در رو رقابت هیجان انگیزی با یکدیگر داشتند تا یکی از جذاب‌ترین جنگ‌های تن به تن به تقابل‌های این دو فوق ستاره برگردد. زلاتان در مصاحبه جنجالی خود بیان کرد که تنها یک رونالدو واقعی و اصلی وجود دارد و آن هم رونالدو برزیلی است.

تیم‌های زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان سابقه بازی در تیم‌های مالمو، آژاکس، یوونتوس، اینتر میلان، بارسلونا، آث میلان، منچستر یونایتد، ال ای گلکسی و پاریسن ژرمن را در کارنامه خود دارد. او تاکنون حدود ۳۸۳ گل در رده‌های باشگاهی به ثمر رسانده است. زلاتان حضور درخشانی در تیم فوتبال پاریسن ژرمن داشته و توانست ۱۱۳ گل برای پاریسی‌ها بزند.

زلاتان ابراهیموویچ و بارسلونا

زلاتان در تابستان ۲۰۰۹ به بارسلونا پیوست تا یکی از گران‌ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان لقب گیرد. او در این تیم ۲۹ بازی انجام داد و ۱۶ گل به ثمر رساند تا یکی از ضعیف‌ترین عملکرد ورزشی خود را تجربه کند. ابراهیموویچ در این سال موفق شد به همراه آبی اناری‌ها به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان برسد. او بعد از مدتی به دلیل ناسازگاری با گواردیولا سرمربی کاتالان‌ها به صورت قرضی به میلان پیوست. زلاتان تک فصل حضور در بارسلونا را خوب آغاز کرد ولی با ناکامی به پایان رساند. او مقصر اصلی این ناکامی را پپ گواردیولا می‌داند. این فوق ستاره سوئدی در این خصوص می‌گوید: «ژاوی، اینیستا و دیگران بچه‌های خوبی بودند و رفتارشان دوستانه بود ولی همیشه هر چه پپ می‌گفت همان را مثل آیه می‌پذیرفتند. درست مثل بچه‌محصل‌هایی که جلوی معلم‌شان ایستاده باشند!»

زلاتان ابراهیموویچ و پاریسن ژرمن

زلاتان ابراهیموویچ در ژوئیه ۲۰۱۲ به عضویت تیم فوتبال پاریسن ژرمن درآمد. زلاتان در طول حضور در این تیم به عنوان ستاره و رهبر پاریسی‌ها شناخته می‌شد. او به ازای هرسال حضور در این تیم سالانه ۱۵ میلیون یورو دریافت می‌کرد. زلاتان با پاریسن ژرمن موفق شد ۱۱ قهرمانی را جشن بگیرد. با همه این موارد ایبرا در مصاحبه‌ای گفته است که هیچ تمایلی به رفتن به پاریس نداشته و PSG تنها تیمی بوده که قصد بازی در آن را نداشته است.

زلاتان ابراهیموویچ و تیم ملی

با اینکه زلاتان می‌توانست برای تیم‌های ملی بوسنی و کرواسی بازی کند اما ترجیح داد لباس تیم ملی سوئد را بر تن کند. ابراهیموویچ اولین بازی رسمی خود را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ انجام داد و موفق شد یک گل را وارد دروازه آذربایجان کند. ایبرا در تمام بازی‌های یورو ۲۰۰۴ در ترکیب اصلی قرار گرفت. او در هیچیک از بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ موفق به گلزنی نشد. زلاتان در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ کاپیتان تیم ملی سوئد شد و در مقابل فنلاند هتریک کرد.

زلاتان ابراهیموویچ و انگلیس

زلاتان در سال ۱۳۹۱ در جریان دیدار دوستانه دو تیم سوئد و انگلیس موفق شد به تنهایی ۴ بار دروازه سه شیرها را باز کند. او تنها فوتبالیستی است که توانسته در یک مسابقه دروازه تیم ملی انگلستان را باز کند. ایبرا در این مسابقه در دقایق ۲۰، ۷۸، ۸۴ و ۹۱ گلزنی کرد. او در دقیقه ۹۱ از فاصله ۲۵ متری گلی دیدنی به ثمر رساند.

خداحافظی زلاتان با تیم ملی

زلاتان ابراهیموویچ در مسابقات یورو ۲۰۱۶ به همراه تیم ملی سوئد حضور داشت و سپس اعلام کرد که این مسابقات آخرین تورنمنتی خواهد بود که با تیم ملی همراه است. او پس از پایان بازی با بلژِیک از تیم ملی خداحافظی کرد. ایبرا ۱۱۶ بازی ملی انجام داد و ۶۲ گل به ثمر رساند. او بهترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد می‌باشد.

من زلاتان هستم

کتاب من زلاتان هستم سرگذشت زلاتان ابراهیموویچ به قلم خودش و با همکاری دیوید لاگرکرنتز است. او در این کتاب خاطرات زندگی ورزشی و شخصی‌اش را نوشته است. این رمان جایزه کتاب سال سوئد را برد تا به همگان نشان دهد زلاتان در زمینه ادبیات و نویسندگی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تبدیل شدن به زلاتان

مستند تبدیل شدن به زلاتان درباره زندگی این فوق ستاره سوئدی است و نگاهی به گذشته پر از فراز و نشیب او انداخته است.

افتخارات و جوایز زلاتان ابراهیموویچ

آژاکس

  • اردویسه: ۰۲–۲۰۰۱، ۰۴–۲۰۰۳
  • جام حذفی فوتبال هلند: ۰۲–۲۰۰۱
  • جام یوهان کرایف: ۲۰۰۲

اینترمیلان

  • سری آ: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸
  • سوپرجام فوتبال ایتالیا: ۲۰۰۶، ۲۰۰۸

بارسلونا

  • لالیگا: ۱۰–۲۰۰۹
  • سوپرجام فوتبال اسپانیا: ۲۰۰۹، ۲۰۱۰
  • سوپرجام اروپا: ۲۰۰۹
  • جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۹

میلان

  • سری آ: ۱۱–۲۰۱۰
  • سوپرجام فوتبال ایتالیا: ۲۰۱۱

پاریسن ژرمن

  • لیگ ۱: ۱۳–۲۰۱۲، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵
  • جام حذفی فوتبال فرانسه: ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵
  • جام لیگ فرانسه: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴، ۱۶–۲۰۱۵
  • سوپر جام فوتبال فرانسه: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

منچستر یونایتد

  • جام اتحادیه: ۲۰۱۷
  • لیگ اروپا: ۱۷–۲۰۱۶
  • جام خیریه: ۲۰۱۶‌
کد خبر 447503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.