دستگیری عوامل حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت: افراد مرتبط با حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در بغداد دستگیر شدند و اعتراف‌های آنان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، سرلشکر «تحسین الخفاجی» در گفت و گو با خبرگزاری «اینا» اظهار کرد: تحقیقات در باره حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق پس از تکمیل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تعرض به هیأت‌های دیپلماتیک، این اقدام را جنایت مفتضحانه تروریستی توصیف کرد.

الخفاجی ادامه داد: «مصطفی الکاظمی»، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دستور داد فعالیت نیرویی که امنیت منطقه سبز بغداد را بر عهده داشت تعلیق و تحقیقاتی برای کشف چگونگی هدف گرفتن مراکز دیپلماتیک انجام شود.

وی یادآور شد که «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق اعلام کرده افرادی مرتبط با حملات به سفارت‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک دستگیر شده اند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اظهار کرد: دستگیری این افراد پیامی به تروریست‌ها است مبنی بر اینکه هر چقدر بتوانند فرار کنند در نهایت دستگیر و به زندان خواهند رفت تا به سزای اعمالشان برسند.

الخفاجی گفت: نتیجه تحقیقات از عوامل مرتبط با حملات به مراحل مهم و پایانی رسیده است و پس از تکمیل، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت زیرا این موضوع برای افکار عمومی مهم است.

وی حمله به هیئت‌های دیپلماتیک را اقدامی عمدی با هدف ضربه زدن به منافع و آسیب رساندن به روابط خارجی عراق دانست و افزود: بغداد به شدت به روابط بین المللی و همچنین توسعه اقتصاد و رفع بحران‌های متعدد خود نیاز دارد از این رو عاملان این اقدامات برای آسیب به عراق و منافع ملت تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 447501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.