تدوین شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف درآمدزایی بهتر شهرداری‌های کشور تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه گردهمایی شهرداران خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اجرای پروژه‌های خدماتی شهرداری‌ها را به ویژه در استان خوزستان تسهیل می‌بخشد.

وی به سال پایانی فعالیت دولت و همچنین دوره فعلی شورا و شهرداری‌های کشور اشاره‌کرد و گفت: در شهرهای متعدد استان خوزستان پروژه‌های شهری متعددی وجود دارد که نیمه تمام مانده‌اند و با توجه به این موضوع قرار است در قالب مساعدت‌های بلاعوض، این طرح‌ها تا پایان دوره فعلی شهرداری‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه‌کرد: علاوه بر این از شهرداری‌ها خواسته می‌شود از تعریف پروژه‌های جدید خودداری کنند و تکمیل طرح‌های نمیه تمام را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی به پروژه‌های زودبازده و درآمدزای شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، به شهرداران شهرهای استان خوزستان توصیه کرد از این ظرفیت برای تقویت افزایش درآمدها و همچنین ارائه خدمات شهری بهتر به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها ۳۵۰ نوع خدمات متنوع ارائه می‌کنند، گفت: همزمان مطالبات مردم از این نهاد عمومی بسیار زیاد است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در راستای رسیدگی به مطالبات مردم، سازمان شهرداری و دهیاری‌ها تلاش می‌کند تا در حوزه‌های نرم‌افزاری و تجهیزاتی از شهرداری‌ها حمایت کند.

جمالی‌نژاد به بخشی از دغدغه‌های مهم شهرداری‌های خوزستان اشاره‌کرد و گفت: تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان و توقف پروژه‌های عمرانی از جمله مشکلات مطرح شده در این سفر بود که امیدواریم با مساعدت‌های دولت، بخشی از آنها برطرف شود.

وی همچنین درخصوص مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: مهم‌ترین این مطالبات در استان خوزستان مربوط به وزارت نفت است که پرداخت آنها باید با جدیت پیگیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 447492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.