خسارت ۶۰ تا ۸۰ درصدی کرونا به هنرمندان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خسارت‌های ایام کرونا در برخی موارد به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتاً نیازمند توجه مضاعف هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه شورای هنر که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به موضوعات مختلف مطرح شده در این شورا از جمله تأثیر کرونا بر هنر، اظهار کرد: پاره‌ای از فعالیت‌های هنرمندان در دوران کرونا تحت تأثیر قرار گرفت؛ فرصت‌های کرونایی در این ایام در عرصه‌های مختلف وجود داشت و برخی هنرمندان در شرایط کرونایی برای انتقال هنرشان از این شرایط بهره گرفتند.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌های ایام کرونا در برخی موارد به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتاً نیازمند توجه مضاعف هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خسارات ایام کرونا در برخی موارد به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتاً نیازمند توجه مضاعف هستیم.

صالحی از توجه جدی بر تولید تله تئاتر خبر داد و گفت: سابقه خوبی در تولید تله تئاتر داشتیم و تلاش داریم این تجربه تقویت شود ضمن آنکه فرصت‌های کرونایی هم در این عرصه تقویت شود.

وی با بیان اینکه دوره کرونا فلسفه هنر کرونایی در حوزه زیبایی و گونه شناسی دارد، افزود: هرچه کرونا زمانش طولانی‌تر شود زیست بوم جدیدی شکل می‌دهد و باید فلسفه هنر کرونایی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در سند مهندسی فرهنگی به موضوع مد و لباس توجه و این سند به وزارت فرهنگ ارجاع شده است و در فضای سند چارچوبی را ستاد مهندسی معرفی کرده و قرار است شورای هنر اظهار نظرهای خود را به این سند داشته باشد.

صالحی درباره رفع مشکلات دانشگاه هنرهای سنتی استاد فرشچیان عنوان کرد: مصوبه با این نگاه شکل گرفت که نظام استاد شاگردی دیرین آموزشی خودمان را ادامه دهیم، همچنین قرار شد کمیته‌ای مشترک با وزارت علوم داشته باشیم و حاصل مسائل مطرح شده به شورای هنر با حضور وزیر علوم تعیین تکلیف شود.

وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات کرونا به عرصه هنر گفت: در بخش‌های مختلف این خسارت‌ها نسبت به سال قبل از حیث کار و فروش عرصه‌های مختلف شاهد بودیم، بر این اساس اقداماتی داشته ایم که بخشی از آن مربوط به بیمه سه ماهه هنرمندان بود، بخشی دیگر به عنوان کمک تسهیلات معیشتی به هنرمندان مربوط می‌شد.

وی افزود: رقم ۱۲ میلیارد تومانی برای ۷۵ هزار عضو صندوق هنر در نظر داریم، سامانه کارا هم به کسانی که خسارت دیدند، تسهیلات می‌دهد و ثبت نام تا پایان مهر ادامه دارد علاوه بر آن تسهیلات ۴ درصد اشتغال را داشتیم که تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

کد خبر 447481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.