آتش نشانان رشت به دو هزار ۷۶۱ مأموریت اعزام شدند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، گفت: آتش‌نشانان این سازمان در شش ماه نخست امسال به دو هزار و ۷۶۱ مورد عملیات اطفای حریق، حادثه و امداد و نجات اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانان رشت، در شش ماه گذشته به دو هزار و ۷۶۱ مورد عملیات اعزام شدند که از این تعداد عملیات یک هزار و ۵۱۲ مورد آتش سوزی و یک هزار و ۲۴۹ مورد امداد و نجات و حادثه بوده است.

وی افزود: آتش نشانان رشت در این تعداد عملیات به ۹۰۴ مورد اطفای حریق علفزار و ضایعات، ۳۵۴ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۸۳ مورد واحد تجاری، ۸۸ مورد آتش سوزی خودرو، ۲۲ مورد مراکز اداری و آموزشی، ۱۴ مورد انباری، ۱۳ مورد کابل پست برق، چهار مورد جنگل و ۲۲ مورد سایر حریق‌ها اعزام شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، علت ۵۶ درصد از آتش سوزی‌های منازل مسکونی این شهر، در شش ماه نخست امسال، اتصال در سیم کشی برق بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه از ۳۵۴ مورد آتش سوزی واحدهای مسکونی فقط ۹۶ مورد دارای بیمه آتش سوزی بودند و توانستند خسارت دریافت کنند.

مؤمنی، عنوان کرد: آتش نشانان در این مدت به تعداد یک هزار و ۲۴۹ مورد عملیات امداد و نجات و حادثه اعزام شده اند، ۲۱۷ مورد گیر کردن در آسانسور، ۱۳۴ مورد محبوس شدن افراد در اماکن، ۹۲ مورد گیر کردن اعضای بدن و حلقه انگشتری و ۳۱۸ مورد زنده گیری و جمع آوری حیوانات موذی که بعد از آتش سوزی‌ها بیشترین مأموریت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، افزود: تعداد حوادث و خدمات ایمنی در شش ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع ۱۸ درصد کاهش داشته، که علت آن در نتیجه آموزش نکات ایمنی توسط آتش نشانان در سال‌های گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مهد کودک و دبستان بوده، و اکنون نیز حضور کارشناسان این سازمان در شبکه تلویزیونی باران و اجرای آموزش‌های مستمر در فضای مجازی در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مدت شیوع ویروس کرونا منجر به لغو آموزش‌های مرتبط با مدارس شد. اما با توجه به لزوم پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها و آموزش نکات ایمنی در ادارات، کارخانجات و… این آموزش‌ها با ۳۶ درصد کاهش، برای تعداد یک هزار و ۴۸۸ نفر برگزار شد.

وی یادآور شد: تیم حوزه پیشگیری این سازمان که متشکل از کارشناسان اداری و آتش نشان است، در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۲۵ مورد فعالیت داشته، که دو هزار و ۳۱۴ مورد از آن صدور طرح ایمنی ساختمان، یک هزار و ۷۵ مورد بازدید و صدور پایان کار، ۱۶۹ مورد بازدید از اماکن مختلف و ۱۶۷ مورد بررسی علت بروز آتش سوزی‌ها بوده است.

مؤمنی، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی رشت به همراه ۱۰ خط در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی تماس شهروندان است. و طی این مدت میانگین تماس‌های شهروندان تعداد ۶۳۰ مورد بوده که این تماس، در مواقع بحران و حوادث و بعضی روزها به دو یا سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 447474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.