پسر تَرکه‌ایِ ۲۰۱۰ تا مرد پُرافتخار ۲۰۲۰

توماس مولر بازیکن خوش فکر بایرن مونیخ به پرافتخارترین بازیکن از لحاظ گرفتن جام قهرمانی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بایرن مونیخ این روزها حال و هوایش بسیار خوب است‌. این تیم با رهبری هانسی فلیک سه گانه داخلی و اروپایی را برده و دو سوپرجام آلمان و اروپا را از آن خود کرده است؛ اما نتایج خیره کننده این روزهای مونیخی‌ها، بخاطر روی فرم بودن ستاره‌ها است‌. یکی از این ستاره‌ها توماس مولر است که با نمایش‌ها، گل‌ها و پاس گل‌های پرتعداد و بی‌نظیرش، یکی از ارکان این موفقیت‌ها است.

با قهرمانی شب گذشته بایرن در سوپرجام آلمان، توماس مولر به رکوردی جدید در فوتبال ژرمن‌ها دست یافت. در این بازی توماس مولر هم موفق به ثبت گل شد و این بازیکن به رکورد جدیدی در فوتبال آلمان رسید.

وی با این قهرمانی به پر جام‌ترین بازیکن فوتبال آلمان مبدل شد. مولر موفق شده ۹ جام قهرمانی بوندس‌لیگا، ۶ جام حذفی آلمان، دو لیگ قهرمانان اروپا، یک جام جهانی فوتبال، دو سوپر کاپ اروپا، یک جام باشگاهی جهان و پنج سوپرجام آلمان را کسب کرده است.

در کشور آلمان اگر فامیلی شما مولر باشد، درصد خیلی بالایی احتمال دارد که راهتان به سمت فوتبال کشیده شود. توماس هم یکی از آن مولرهایی بود که توانسته بود خودش را به عنوان یک فوتبالیست مطرح کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ مردم دنیا با یک آلمان تازه آشنا می‌شدند. یک تیم جوان که در پی یک تغییر نسل با انبوهی از جوانانی کمتر شناخته شده پا به ژوهانسبورگ می‌گذاشت.

در پست گوشه سمت راست آن تیم پرانرژی یک پسر لاغر اندام و ترکه‌ای وجود داشت که استایل بازی‌اش اصلاً شبیه فوق‌ستاره ها نبود. آنقدر توانایی دریبل زنی نداشت و حتی خوشحالی گل هم بلد نبود.

در پایان جام اما همان پسر بداستایل با عملکرد دیدنی نه تنها آقای گل جام جهانی شد بلکه جایزه‌ی بهترین بازیکن جوان آن جام را هم مال خودش کرد. مولر در همه‌ی سال‌های درخشش با لباس آلمان و بایرن باز هم همان شکلی باقی ماند.

نه در سبک بازی‌اش و نه در فرم خوشحالی‌های بعد گلش تغییری ایجاد نشد اما آمار و عملکردش بدجور به چشم می‌آمد. تعداد گل‌ها و پاس گل‌هاش در هر فصل نشان می‌دادند که شماره ۲۵ بایرنی‌ها چه مهره‌ی کلیدی‌ای در ترکیب این تیم است.

بازیکنی که هر وقت هم نادیده گرفته شد با عملکرد بعدش توانایی‌اش را اثبات می‌کرد. مثل زمان‌هایی که آنچلوتی و کواچ نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و بعد رفتنشان بود که ستاره‌ی خوش خنده دوباره به اوج برمی‌گشت.

توماس مولر از معدود ستاره‌های آلمان ۲۰۱۰ است، که هنوز هم کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. بازیکنی که از لحاظ شخصیتی هم دوست داشتنی است و اکثریت او را با حرکات بامزه و چهره‌ی خندانش به یاد می‌آورند.

کد خبر 447472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.