از کی‌روش تا فلیک؛ هیچ وقت ناامید نشوید

کارلس کی‌روش پرتغالی و هانسی فلیک آلمانی سرنوشت جالبی در دنیای مربیگری داشته اند که حالا آن ها را به مربی بزرگ تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمان مربیگری کی‌روش در پایتخت اسپانیا، رئال مادرید فصل را به شکل مفتضحانه‌ای به پایان رسانده بود. آن‌ها در هفته‌های پایانی با اینکه در آستانه‌ قهرمانی بودند به یکباره همه‌چیز را از دست دادند. سرمربی پرتغالی مقصر اصلی شکست قلمداد شد و از تیم کنار رفت.

مادرید برای او پایان دنیا نبود و هنوز اعتبار مردی که نشان لیاقت کشورش را دریافت کرده بود آنقدر زیاد بود که بتواند در جای دیگر مربیگری کند، کارلس، اما با انتخابی عجیب همه را شگفت زده کرد. او به منچستر برگشت تا یک بار دیگر دستیار سرالکس شود.

کمتر از یک سال پیش هم وقتی که نام هانسی فلیک به عنوان مربی بایرن مطرح شد همه شاهد نشستن فردی روی نیمکت بایرن بودند که او هم پس از شکست در دوران مربیگری دوباره به دستیاری رو آورده بود.

هانسی فلیک که دوران بازیگری کوتاهی داشت خیلی زود به جرگه‌ مربیان پیوست، اما ناکامی‌هایش در نتیجه‌گیری باعث شد که به این فکر کند شاید بد نباشد که چند سال دیگر هم برای نفر اول بودن صبر کند.

فلیک در تمام سال‌هایی که کنار دست یواخیم‌لو می‌نشست منتظر فرصت بود. مدام یاد می‌گرفت و رشد می‌کرد. او در همه‌ این سال‌ها ذره‌ای از عطشش برای دست یافتن به موفقیت کم نشد و فقط یاد گرفته بود که بدون سر و صدا دانشش را بالا ببرد و منتظر بماند.

سکوت، صبر، تلاش و امید همه چیز را برای مرد آلمانی به ارمغان آورد و همینطور شانس. بله شانس. شانس برای آدم‌های موفق است. همه کسانی که به جایی می‌رسند شانس را دارند، اما آنها برخلاف مردم عادی شانس را به دست می‌آورند و کشفش می‌کنند و امیدوار نیستند که شانس به دنبال آنها بگردد.

فلیک خوش شانس بوده که مدیران بایرن بعد از اخراج کواچ به او اعتماد کردند ولی باید بدانیم او برای به دست آوردن این خوش شانسی چه مسیری را رفته است.

مربی جوان در آغاز دوران کارش و پس از شکست‌های اولیه امیدش را از دست نداد. برای دوباره یادگیری بازهم نفر دوم شد و سال‌های زیادی برای رسیدن روز موعود صبر کرد.

همه‌ ما چه زمانی اسم او را شنیدیم؟ زمانی که بایرن دوباره به صدر جدول بوندسلیگا رسیده بود و حریف‌هایش را سلاخی می‌کرد و چه زمانی به او احترام گذاشتیم؟ زمانی که جام اروپا را در دستانش دیدیم.

ولی او همیشه بدون اینکه ببینیمش جلوی چشممان بود. در همه‌ این سال‌ها او یک جایی روی نیمکت آلمان رؤیای این روزها را می‌دید. رویایی که برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد؛ به شرط اینکه به سبک مرد آلمانی برای محقق شدنش تلاش کند.

فلیک با این بایرن رویایی فصل پیش سه گانه داخلی و اروپایی را برده و سوپرجام اروپا و آلمان را فتح کرده است و حالا فقط یک جام جهانی باشگاه‌ها نیاز دارد تا با کسبش به دومین تیم پس از بارسای پپ تبدیل شود که شش‌گانه می‌برد.

هانسی فلیک با تبدیل بایرن بحران زده‌ ابتدای فصل به بهترین تیم حال حاضر اروپا، نامش را در باشگاه جاودانه کرده و هواداران مونیخی‌ها او را یوپ هانکس جدید می‌دانند.

کد خبر 447457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.