محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی وجود ندارد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بودند که ۹۵ درصد از این دانش‌آموزان اتباع افغانستانی بوده و این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا کریمی در خصوص مشکلات ثبت نام و استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان اتباع خارجی، اظهار کرد: سیاست‌گذاری در زمینه شرایط ثبت‌نام و یا تدوین دستورالعمل، صدور برگ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است و وزارت آموزش و پرورش خود را ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی می‌داند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی به ویژه دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان ندارد و تلاش کرده است تا شرایط عادلانه و برابر آموزشی را برای همگان فراهم آورد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد نزدیک به ۹۵ درصد را دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند. این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

کریمی ادامه داد: این گروه، در کنار دانش‌آموزان ایرانی و البته بدون الزام به پرداخت هزینه و شهریه از خدمات آموزشی برابر بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش با هیچ محدودیت و مانعی روبه‌رو نیست، اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ و هم‌زمان با راه‌اندازی این شبکه، امکان ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی فراهم شده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در صورت وجود هرگونه اشکال یا سؤالی در زمینه ثبت‌نام در مدارس یا عضویت در شبکه شاد می‌توانند همانند دانش‌آموزان ایرانی، از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه محل سکونت اقدام کنند.

کریمی به ایسنا گفته است که وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم محدودیت منابع و چالش‌های متعدد، تلاش و برنامه‌ریزی خود را جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان اتباع خارجی و ارائه حمایت فنی از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در این زمینه انجام داده است.

کد خبر 447456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.