اپلیکیشن شاد در تمام اپراتورها رایگان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اپلیکیشن شاد در همه اپراتورها رایگان است، شاد اولین پیام رسان ایرانی که مدل‌های خارجی خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اپلیکیشن شاد، اظهار کرد: حدود ۸، ۵ میلیون نصب فعال در اپلیکیشن شاد وجود داد و ۱، ۵ میلیون نفر استفاده مستمر دارند. متوسط استفاده از اپلیکیشن شاد برای هر کاربر حدود ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه است و این چیزی نیست که شبکه ما را دچار چالش کند. مجموعه ترافیکی که این اپلیکیشن مدیریت می‌کند حدود ۲۰۰ گیگابایت است بنابراین عددی نیست که ظرفیت ۲۰ هزار گیگابایت شبکه را دچار مشکل کند.

وی افزود: مسئله ربطی به پهنای باند ندارد. شبکه اینترنت کشور به تمام پیام‌رسان‌ها پهنای باند می‌دهد و همین مسئله نشان می‌دهد که موضوع اصلی پهنای باند نیست. شاد اولین پیام رسان ایرانی است که مدل‌های خارجی خود را پشت سر گذاشته و استفاده آن از واتس‌اپ هم بیشتر است. طبیعی است که چالش‌هایی به وجود بیاید.

آذری جهرمی، تصریح کرد: نرم‌افزارهای این شبکه باید به روز رسانی شود. از همراه اول خواستیم که مرکز تماس راه بیندازند. سه اشکال عمده این است که نمی‌توانیم احراز هویت انجام دهیم که به سیستم سناد آموزش و پرورش برمی‌گردد. موضوع دوم این است که شاد روی گوشی‌ها نصب نمی‌شود. دلیلش این است که طراحی اپلیکیشن شاد برای یک نسخه‌ای از اندروید به بعد است و تیم توسعه دهنده باید این را اصلاح کند چرا که برخی از مردم گوشی‌های قدیمی با اندروید پایین دارند.

به گفته وی، مشکل سوم کندی است که به سرورهای اپلیکیشن شاد برمی‌گردد که بحث تکنولوژی است. کار بسیار پر تلاشی را در پیش گرفته‌اند و این که توانسته‌اند نرم افزاری مانند واتس‌اپ را پشت سر بگذارند به علت همین تلاش است. باید در این مسئله کمک کنیم و این کار را انجام می‌دهیم. ظرفیت مراکز داده ما در چهار استان اصلی شبکه ملی اطلاعات در مشهد تبریز، شیراز و تهران وجود دارد که می‌توانند سرورهایشان را به این مراکز منتقل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: شخصاً جلسه‌ای با تیم اجرایی این اپلیکیشن گذاشتم و از جزئیات کار با خبر شدم. ضمن این که اشکالاتی وجود دارد نباید از اقدامات خوب آن‌ها چشم‌پوشی کرد. اگر بخواهیم یک مسئول پیدا کنیم و گردن آن بیندازیم من حاضر هستم تقصیر من باشد. اما باید مشکل را برطرف کنیم.

آذری جهرمی درباره رایگان نبودن اینترنت شبکه شاد که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده است، گفت: درج میزان مصرف به منظور درج میزان هزینه نیست و شاد در تمامی آن‌ها رایگان است. اگر کسی شکایتی دارد می‌تواند با ۱۹۵ آن را به اشتراک بگذارند. البته ما تا الان یک شکایت مستند هم دریافت نکردیم اما برخی رسانه‌ها دوست دارند این مسئله را نشر دهند.

کد خبر 447444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.