«کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان»؛ شعار روز جهانی سالمند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته ملی تکریم سالمندان گفت: «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان»، شعار روز جهانی سالمند است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رشیدی با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی تکریم سالمندان از ۷ تا ۱۳ مهرماه برگزار می‌شود، درباره برنامه‌های این سازمان به این مناسبت اظهار کرد: امسال "کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" شعار روز جهانی سالمند است و تلاش کردیم برنامه‌های خود را متناسب با این شرایط و به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی افزود: ثبت درخواست اصفهان برای عضویت در شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند از جمله اقدامات شهرداری اصفهان بوده است و در یک سال گذشته برنامه‌های مدونی در این راستا با همکاری اداره‌کل بهزیستی استان اجرا کردیم.

به گفته معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اختصاص تبلیغات شهری به موضوع سالمندی موفق، اختصاص بخشی از مجموعه سلامت اجتماعی "فیروزه" به موضوع سالمندی، آماده‌سازی هشت بروشور و هفت کتابچه با موضوع سالمندی، طراحی لوگوی اصفهان شهر دوستدار سالمند به دو زبان فارسی و انگلیسی و تدوین دو عنوان کتاب در زمینه سالمندان نیز از دیگر اقدامات این سازمان برای تکریم سالمندان بوده است.

رشیدی ادامه داد: سالمندی در فرهنگ اسلامی، بیماری‌های شایع در سالمندی، تغذیه سالمندی و ازدواج در سالمندی برخی از عناوین این بروشورها بوده و کتابچه‌هایی نیز با عناوین دوران سالمندی، اعتیاد در سالمندان، بیماری‌های شایع در سالمندی، تغذیه سالمندی، سبک زندگی سالمندان و مشارکت اجتماعی سالمندان تدوین و رونمایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح "قصه‌گویان سپید" برای آموزش قصه‌گویی به سالمندان ادامه داد: قرار بود این طرح با حضور این قصه‌گویان در مدارس ادامه یابد که با توجه به شیوع بیماری کرونا این امکان میسر نشد و به زمان دیگری موکول شد.

به گفته معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، جشنواره ملی عکس سالمندی با حضور عکاسان سراسر کشور برگزار شده و ۴۰ اثر برگزیده به زودی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

رشیدی بیان کرد: در طرح پیک دانایی، کتاب‌های از مجموعه کتابخانه‌های شهرداری اصفهان با پیک رایگان برای سالمندان ارسال می‌شود و ضمن اینکه سالمندان برای عضویت در این کتابخانه‌ها از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند، می‌توانند از این طرح رایگان نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باغ تجربه نیز به عنوان دفتر تخصصی سالمند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های گوناگونی برای پر کردن اوقات فراغت سالمندان برنامه‌ریزی کرده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اجرای مسابقات ورزشی و سرگرمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی گروه کر و موسیقی توسط سالمندان که شاید در کشور منحصر به‌فرد بوده است، مسابقه زیباترین لبخند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ویژه دانش‌آموزان، اجرای تئاتر خیابانی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان، معرفی سامانه معبر برای گزارش معابر نامناسب برای تردد سالمندان و معلولان، طراحی و ساخت تیزر موشن‌گرافی در هفته ملی سالمند، مانور شهری، رونمایی از کتاب گردشگری در دسترس ویژه معلولان و سالمندان شهر اصفهان، مسابقه بزرگ مهارت رفتار با سالمندان و طرح همسفر با سالمندان از جمله این اقدامات بوده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات با همراهی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان و حمایت‌های رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شده و امیدوارم در راه رسیدن اصفهان به شهر دوستدار سالمند موفق باشیم.

کد خبر 447430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.