۱۲ نقطه پر حادثه شهر فردیس ایمن‌سازی شد

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری فردیس از ایمن سازی ۱۲ نقطه پر حادثه این شهر خبر داد و گفت: اهمیت ایمنی در حمل و نقل و حفظ سلامت جامعه شهروندان مهمترین اولویت کار مدیریت شهری است.

مهیار گرانمهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا، از ایمن سازی ۱۲ نقطه پر حادثه شهر فردیس خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات خط کشی معابر اصلی و فرعی شهر با طول بیش از یکصد کیلومتر انجام شده است.

به گفته وی، اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط کشی محوری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری فردیس افزود: با توجه به خرابی رویه آسفالت برخی معابر سطح شهر فردیس، ارتقای ایمنی و رفاه حال شهروندان در دستور کار حوزه عمران قرار گرفت و بیش از ۲۰ کیلومتر از معابر شهر تراش و روکش و بهسازی شد که این اقدام حجم و لزوم انجام عملیات آشکارسازی و خط کشی خطوط سفید ترافیکی و سرعتکاه را دو چندان نموده است.

گرانمهر تصریح کرد: تصادفات، علاوه برخسارت‌های جانی، خسارت‌های روانی بسیاری در پی خواهند داشت، به همین منظور نسبت به دریافت آمار و اطلاعات نقاط حادثه خیز شهر از پلیس راهور و راهکارهای رفع آنها اقدام کردیم.

وی عنوان کرد: شهرداری فردیس به عنوان دبیر کمیته فنی ترافیک شهر فردیس با برگزاری منظم جلسات با حضور پلیس راهور شهرستان و دفتر فنی فرمانداری شهرستان فردیس تا کنون اقدام نموده و خوشبختانه بالغ بر ۹۰ % مصوبات مذکور حاصل شناسایی و پیشنهاد مدیریت حمل و نقل و ترافیک معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری فردیس بوده است.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری فردیس اضافه کرد: اقدامات صورت پذیرفته جهت آرام سازی برخی نقاط از طریق نصب تجهیزاتی مانند سرعت گیر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای مسیر انجام شده است.

گرانمهر با اشاره به وجود گره‌های ترافیکی در برخی از نقاط شهری که سبب بروز اختلال در تردد خودروهای عبوری می‌شود، بیان کرد: همکارانم در حوزه عمران نسبت به اصلاح هندسی ۱۲ نقطه از نقاط حادثه خیز از طریق ایجاد جزیره‌های ترافیکی جهت ساماندهی و آرام سازی و رفع گره‌های ترافیکی اقدام کرده است.

به گفته وی، ادامه اصلاحات معابر شهر نیز مطابق مصوبات شورای ترافیک شهرستان فردیس در دست اقدام است.

کد خبر 447429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.