بهره‌برداری از «آرام‌راه» سلامت کرمان

در چهاردهمین ایستگاه از پویش«افتتاح»، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، «آرام‌راه سلامت» در بلوار هوانیروز کرمان به بهره‌برداری رسید و ساخت پیاده‌راه‌های سلامت در مناطق پنج‌گانه شهری کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران عالم زاده شهردار کرمان در این آئین بهره برداری با بیان اینکه ساخت «آرام‌راه سلامت» در سال گذشته برنامه‌ریزی و آغاز شد، گفت: این «آرام‌راه» به طول ۴۰۰ متر در سال‌جاری تکمیل شد و در قالب پویش «افتتاح» به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه همزمان با بهره‌برداری از «آرام‌راه سلامت»، ساختِ پیاده‌راه‌های سلامت در مناطق پنج‌گانه شهری کرمان نیز شروع خواهد شد، گفت: ساختِ پیاده‌راه‌ها در مناطق پنج‌گانه با کلنگ‌زنی پیاده‌راه سلامت، در منطقه دو شهر کرمان در محدوده روبه‌روی شهرک «بعثت» تا میدان «پرواز»، آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه گسترش فضاهای پیاده‌روی، نه‌تنها سیمای کالبدی شهرها را عوض می‌کند؛ بلکه تغییرات نوینی در کیفیت زندگی شهری و رفتار اجتماعی و فرهنگ مردم به‌وجود می‌آورد، گفت: در واقع ایجاد پیاده‌راه‌ها، یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق شهر انسان‌محور به‌شمار می‌آید.

شهردار کرمان افزود: یکی از ظرفیت‌های بالای شهری که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده، ساخت پیاده‌راه و گسترش پیاده‌محوری است؛ بنابراین، با توجه به توسعه زندگی‌های مدرن و ماشینی، لازم است در جهت ساختِ پیاده‌راه‌ها طبق ضوابط و مقررات شهرسازی به‌صورت جدی اقدام شود.

عالم زاده هدف از ایجاد پیاده‌راه را ایجاد آرامش، تحرک و پویایی در شهروندان دانست و گفت: ایجاد پیاده‌راه‌ها در شهرها و اماکن عمومی به‌عنوان یک رویکرد عمومی و تأثیرگذار در جهت ارتقای کیفیت و کارکرد زیست شهری، مهم و ضروری است.

ایجاد مسیرهای ویژه معلولان

رضا خیاط زاده شهردارم دو شهر کرمان نیز در حاشیه این مراسم، با اشاره به ضرورت ساخت پارک‌های محله‌ای برای استفاده سهل‌تر ساکنان محله‌ها از پارک‌ها و بوستان‌ها گفت: به همین منظور در این دوره از مدیریت شهری، ساخت بوستان‌های محله‌ای و مسیرهای پیاده‌روی در عمق محله‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی توجه به افراد معلول را مهم و ضروری دانست و افزود: در بوستان‌ها و پیاده‌راه‌های جدید، مسیرهای ویژه تردد افراد دارای معلولیت نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: «آرام‌راه سلامت»، دارای مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ایستگاه دوچرخه، ایستگاه تعمیرات، ایستگاه استراحت و مبلمان شهری است.

شهردار منطقه دو بیان کرد: در طراحی این مسیر، از سایبان شهری (پرگولا) نیز استفاده شده که با نورپردازی اختصاصی، محیطی زیبا و آرام‌بخش به‌خصوص در شب را برای استفاده هم‌شهریان فراهم آورده است.

کد خبر 447414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.