نیمکت‌های گفتگو؛ خلاقیتی به مناسبت روز جهانی سالمند در ایرلند

هنرمندان خلاق و خوش ذوق ایرلندی برای مبارزه با انزوای افراد آسیب‌پذیر جامعه نظیر سالمندان، نیمکت‌هایی طراحی کرده‌اند که امکان ایجاد گفتگوی افراد را فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا در کنار تمام آسیب‌های سلامتی و اقتصادی که بر زندگی انسان تحمیل کرده، از نظر روحی و روانی نیز زندگی بشر، به خصوص افراد پیر را به طور جدی تحت تأثیر قرار داده است. اغلب مردم از برقراری ارتباط چهره به چهره با سایرین هراس دارند و حتی در مکان‌های عمومی نیز از نزدیک شدن به مردم و تعامل اجتماعی خودداری می‌کنند. در این میان، افراد آسیب‌پذیر مانند سالمندان تهدیدهای بیشتری را متحمل می‌شوند چرا که اغلب آن‌ها از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند و همین امر انزوای آنان در پی ترس از ابتلاء شدن به بیماری کووید -۱۹ را بیش از پیش کرده است.

گاهی یک نوآوری هرچند کوچک می‌تواند زندگی مردم ساکن در یک شهر را متحول کند؛ هنرمندان خوش ذوق ایرلندی در شهر واترفورد، نیمکت‌هایی طراحی کرده‌اند که گفتگو در میان کاربران غریبه را بر می‌انگیزد. این نیمکت‌ها که به مناسبت روز جهانی سالمندان در یکم ماه اکتبر طراحی شده است، حائلی را که ممکن است بر اثر کم‌رویی در میان افراد پیر نشسته روی نیمکت‌ها وجود داشته باشد، از میان برمی‌دارد.

ایجاد نیمکت‌های گفتگو بخشی از یک جنبش ملی در کشور ایرلند شمالی به شمار می‌رود که در جهت افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های به ظاهر کوچک اما کارآمد صورت گرفته است.

مردم با حضور فعال در چنین برنامه‌هایی به بهبود وضعیت بحرانی ناشی از انتشار ویروس کرونا در کلانشهر واترفورد کمک زیادی خواهند کرد و شهر را در مسیری پایدار به حرکت در می‌آورند.

مقامات محلی واترفورد امیدوارند در روز ملی سالمندان، از طریق نیمکت‌های گفتگو بتوانند ضمن ایجاد فاصله اجتماعی بین این گروه آسیب‌پذیر، انزوای آن‌ها را که در دوران کرونا شدت بیشتری یافته است، به حداقل برسانند.

کد خبر 447402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.