رسانه‌های مغرض درباره شورای شهر رشت اشتباه می‌کردند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: وقتی دو جلسه انتخاب شهردار برگزار نشد. رسانه های مغرض درباره اعضای شورا تحلیل های ارائه دادند. که کاملا اشتباه بود.

احمد رمضانپور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انتخاب شهردار جدید رشت، اظهار کرد: وقتی دو جلسه انتخاب شهردار توسط شورا به حدنصاب نرسید و برگزار نشد بعضی از رسانه‌های مغرض تحلیل‌های کاملاً اشتباهی درباره اعضای شورا ارائه دادند. در حالیکه اعضا در حال رایزنی برای انتخاب شهردار بودند. و بر اساس قانون بعد از انتخاب سرپرست، اعضای شورا سه ماه فرصت داشتند که شهردار را انتخاب کنند و این کار را کمتر از سه هفته انجام دادند.

وی افزود: یکصد و شصت و ششمین نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت، روز گذشته (چهارشنبه) با حضور ۱۱ عضو شورا برگزار و با ۹ رأی سیدمحمد احمدی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

رئیس شورای شهر رشت، تصریح کرد: این جلسه حدود چهار و نیم ساعت طول کشید. دو کاندیدای تصدی شهرداری رشت برنامه‌های خود را ارائه دادند. در هنگام رأی گیری بهراد ذاکری از صحن شورا خارج شد و رأی گیری با حضور ۱۰ عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت بین دو گزینه سیدعیسی مهدوی فرماندار فعلی شهرستان تالش و سیدمحمد احمدی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان انجام شد.

رمضانپور خاطرنشان کرد: در مردادماه امسال بعداز آنکه به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شدم در همان روزهای اول بحث طرح سوال و و استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار سابق کلید خورد که موضوع حساسی بود زیرا معتقد بودم یکسال زمان باقی مانده تا پایان دوره پنجم شورا تغییر مدیریت شهری خیلی به نفع و صلاح شهر نیست اما با مسائل و مشکلاتی مواجه شدیم که یکی از آنها بی توجهی به شورای شهر بود؛ در نهایت شهردار سابق استیضاح و برکنار و با همدلی و همکاری اعضای شورا ناصر عطایی به عنوان سرپرست انتخاب شد.

وی افزود: برای انتخاب شهردار چالش‌های مختلفی داشتیم. که یکی از آنها انتخاب از بین بومی و غیربومی بود که در نهایت بر انتخاب شهردار بومی به توافق رسیدیم. چند نفر به عنوان گزینه انتخاب شدند. که تصمیم گرفتیم شهردار را با رأی قابل توجهی یعنی حداقل با دو سوم آرا انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر رشت، اظهار کرد: امیدواریم سید محمد احمدی با تعامل بسیار خوب و سازنده با اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری بتواند مشکلات شهر رشت را حل کند.

به گزارش ایمنا، معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، فرماندار اسبق رودبار، لاهیجان، رشت از سوابق کاری سید محمد احمدی، شهردار جدید رشت است.

کد خبر 447389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.