افزایش ۵۰ درصدی عملیات‌های امداد و نجات در مهاباد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در نیمه نخست امسال ۲۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایمنا، رحمان احمدی اظهار کرد: کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته و به موجب آن کاهش پوشش گیاهی در مراتع باعث کم شدن گزارش‌های آتش سوزی شد و محدودیت‌های ترافیکی و کاهش سفرهای بین شهری به علت کرونا نیز از دیگر دلایل کاهش عملیات امداد و نجات در سطح مهاباد بود.

وی با بیان اینکه آتش سوزی پوشش گیاهی به یک سوم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۶ مورد مأموریت شهری و ۳۵ مورد مأموریت خارج از محدوده شهری در زمینه امداد و نجات در این شهرستان انجام شده که طی آن هفت نفر نیز فوت شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: از مجموع حوادث امسال، ۱۵ مورد حوادث جاده‌ای و تصادفات، ۲۸ مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی در آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشت گاز و سیلاب بوده است.

احمدی گفت: در این مدت ۲۲ نفر شامل ۱۴ نفر مرد و هشت نفر زن مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، افزود: امسال ۷۸ گواهی ایمنی برای ۶۸ ساختمان و ۱۰ مورد واحد تجاری و آموزشی صادر شده‌است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 447375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.