صرفه‌جویی ۴ میلیارد ریالی در طراحی پروژه‌های کاشت فضای سبز شهر قم

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به طراحی کاشت ٩٠٠ هزار متر مربع از پروژه‌های توسعه فضای سبز شهر قم در سازمان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طراحی کاشت ۳۲ پروژه مهم توسعه فضای سبز انجام و پس از تصویب در کارگروه تخصصی طراحی و توسعه فضای سبز جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت طراحی خلاقانه و منطبق با سیما و منظر شهری، گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ پروژه مهم توسعه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ و ٩٧ هزار متر مربع تهیه و پس از طرح و بررسی در کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز سازمان جهت اجرا به مناطق هشتگانه ابلاغ شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: با توجه به اهمیت طراحی کاشت پروژه‌های توسعه فضای سبز، طراحی این پروژه‌ها از سال ٩۵ با فرآیند جدید صورت می‌پذیرد که نتیجه آن اعمال نظرات کارشناسی و دستیابی به فضای سبز زیبا و مطلوب است.

وی با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی طراحی و توسعه، اظهار کرد: پس از درخواست ادارات فضای سبز مناطق با هدف کاهش هزینه‌ها و خطاهای احتمالی بازدیدهای اولیه میدانی انجام و طرح و کانسپت پیشنهادی کارشناسان مناطق دریافت و به همراه چند کانسپت دیگر در معاونت فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جوادیان ادامه داد: سپس طرح فاز یک پروژه توسعه فضای سبز تهیه و در معاونت فنی سازمان مورد بازبینی قرار گرفته و یک یا دو طرح نهایی می‌شود و پس از آن طرح در جلسه کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز تشکیل و بعد از نقد و بررسی و طرح نهایی تصویب و به مناطق ارسال می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به صرفه‌جویی اقتصادی انجام پروژه‌های طراحی در سازمان، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که قبلاً طی دوره‌ای روال بر این بوده است که طراحی کاشت پروژه‌ها را بخش خصوصی انجام می‌داد ولی این روال از پنج سال گذشته تغییر کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی سازمان و به همت همکاران طرح تهیه و تنظیم می‌شود که این امر باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها شده است.

جوادیان با اشاره به نوع پروژه‌های طراحی شده، افزود: از تعداد ٣٢ پروژه ۱۵ عدد مربوط به فضای سبز بوستان‌های شهری، ١۴ طرح مربوط به فضای سبز لکه‌ها و معابر شهری و ۳ طرح مربوط به پروژه‌های جنگل‌کاری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نیمه اول سال جاری رکورد خوبی در تهیه طرح‌های کاشت داشتیم به طوری ٣٢ پروژه توسعه فضای سبز در سازمان طراحی و پس از تصویب در کارگروه تخصصی برای اجرا به مناطق ارسال شده است که در مجموع ۴ میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان با اشاره به محدودیت گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم، گفت: تلاش می‌کنیم با انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهر قم و ایجاد فضای سبز پایدارتر، شاهد توسعه و ارتقای فضای سبز شهر قم باشیم، از پروژه‌هایی شاخصی که در این مدت طراحی کاشت آن انجام شده است می‌توان پروژه‌های پارک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باغ پرندگان، فاز یک بوستان خضر نبی، فاز دو بوستان شهید زین الدین، بوستان‌های محله ۳،۵،۷ و بوستان عترت در پردیسان است.

کد خبر 447366

برچسب‌ها