۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
 در منزل باید ماسک بزنیم؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، لازم است افراد در بعضی شرایط خاص در منزل نیز از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کووید -۱۹ همواره توصیه شده است که هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم. متخصصان معتقد هستند که افراد در بعضی شرایط خاص باید در منزل نیز ماسک بزنند.

در صورتی که شما با افراد دیگری در منزل زندگی می‌کنید و به علائمی مانند تب، سرفه، اسهال، خستگی یا درد عضلانی مبتلا هستید، باید در منزل نیز از ماسک استفاده کنید. ماسک زدن، ماندن در اتاق خود و رعایت اقدامات احتیاطی می‌تواند مانع انتقال بیماری به دیگر اعضای خانواده شود؛ حتی اگر علائم شما مربوط به یک سرماخوردگی یا آنفلوآنزای معمولی باشد نیز باید این اقدامات رعایت شود.

استفاده از ماسک علاوه بر اینکه مانع ورود قطرات تنفسی به هوا می‌شود، اجازه نمی‌دهد این قطرات که شاید حاوی نیز ویروس باشد، به دهان و بینی افراد راه پیدا کند. در صورتی که فردی در شرایط ذکر شده از ماسک استفاده کند و فاصله اجتماعی حداقل دو متر را رعایت کند، احتمال انتقال ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

موقعیت‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که فرد را ملزم به استفاده از ماسک در منزل می‌کند. به عنوان مثال اگر یکی از اعضای خانواده به سفر کاری رفته است یا هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده نمی‌کند، دیگر اعضای خانواده باید در منزل از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 447365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.