پرسپولیس ۲-۰ پاختاکور/ عیسی منجی دوباره پرسپولیس

پرسپولیس با درخشش و دو گل عیسی آل‌کثیر پاختاکور را مغلو کرده و برای سومین بار در چهار سال اخیر پا به نیمه نهایی آسیا گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و پاختاکور از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه امروز چهارشنبه - ۹ مهر ماه - در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و پرسپولیس با دبل آل‌کثیر از سد حریف خود گذاشت و برای صعود به فینال، باید شنبه هفته آینده با النصر عربستان رقابت کند.

مرحله یک چهارم نهایی، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور

ورزشگاه: جاسم بن حمد دوحه

تماشاگر: -

گل‌ها: عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۵۰ و ۶۷ - برای پرسپولیس)

اخطار:

اخراج: جلال‌الدین ماشاریپوف (دقیقه ۱۵ - از پرسپولیس)

پرسپولیس ایران: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله‌ی (دقیقه ۷۶- میلاد سرلک)، احسان پهلوان (دقیقه ۷۶- مهدی شیری)، بشار رسن (دقیقه ۶۸- امید عالیشاه)، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۸۷ - مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

پاختاکور ازبکستان: الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف، ایگور کریمتس، آن زور اسماعیل‌اف، خوجی‌اکبر علی‌جانف، عادل‌جان خاموربکوف، سردار سابیرخودجائف، داستونبک خامداموف، جلال‌الدین ماشاریپوف، ارن دردیوک، دراگان چران

سرمربی: شوتا آرولادزه

داور: احمد مخادمه (اردن)

شرح بازی:

پاختاکوری‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند. آن‌ها با قدرت بدنی بالا و زدن ضربه نخست توانستند پرسپولیسی‌ها را عقب برانند و تحت فشار قرار دهند. ازبک‌ها در دقایق ابتدایی برنامه مشخصی برای ارسال و حرکت از سمت راست دفاع پرسپولیس به وسیله ماشاریپوف داشته و چندین بار توپ را به روی دروازه لک ریختند و حتی اگر با دقت بودند شاید خیلی زود دروازه نماینده ایران باز شده بود.

با این حال خطا شدید ماشاریپوف به روی کمال کامیابی‌نیا همه معادلات را بهم ریخت. داور مسابقه ابتدا او را با کارت زرد جریمه کرد اما پس از آن از سوی کمک داوران ویدئویی فراخوانده شد و با تغییر تصمیمش، بازیکن تأثیر گذار ازبک‌ها را اخراج کرد.

در ادامه بازی متعادل شد ولی پاختاکوری‌ها خیلی عقب نرفتند تا نشان دهند نمی‌خواهند از حمله دست بردارند. در اواخر نیمه نخست پرسپولیس از برتری عددی نهایت استفاده را برده و توپ و میدان را در اختیار گرفت. عیسی آل‌کثیر فرصت گلزنی بسیار خوبی را در پایان نیمه اول از دست داد تا ۴۵ دقیقه اول بدون عبور توپ از خط دروازه‌ها به سرانجام رسد.

در نیمه دوم پرسپولیس برتری کاملی را داشت و خیلی زود با عیسی آل‌کثیر به گل رسید. دقایقی بعد آل‌کثیر تیر آخر را به قلب ازبک‌ها زد تا این بازی با پیروزی پرسپولیس و صعود سرخ‌پوشان ایران به نیمه نهایی برسد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۰- عیسی آل‌کثیر) - حرکت خوب پرسپولیسی‌نعمتی ها از سمت راست و پاس زمینی تند و تیزش به درون محوطه جریمه را عیسی آل‌کثیر با بغل پایی ساده به تور دروازه پاختاکور چسباند.

۰-۲ (دقیقه ۶۷- عیسی آل‌کثیر) - حرکت آقایی از سمت چپ محوطه جریمه و پاس او را دوباره آل‌کثیر با ضربه‌ای حرفه‌ای برای دومین بار دروازه نماینده ازبکستان را گشود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱- ارسال ماشاریپوف در نقطه کور محوطه شش قدم در حالی که لک نیز جا مانده بود را مهاجم این تیم با ضربه سر به بالای دروازه فرستاد.

دقیقه ۳۸- حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت چپ دفاع پاختاکور و سانتر تند و تیز آن‌ها روی سر آل‌کثیر ننشست تا فرصت گلزنی فوق‌العاده سرخ‌ها از بین رفت.

بهترین بازیکن:

عیسی آل‌کثیر- با زدن دو گل این مسابقه نقش کاملاً محسوسی در رساندن پرسپولیس به نیمه نهایی داشت. او هم‌اکنون در سه دیدار اخیر ۴ گل به ثمر رسانده تا شانس کسب عنوان آقای گلی در قاره کهن به دست آورد.

کد خبر 447350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.