قدرت سرایت کرونا افزایش یافته است

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه قدرت سرایت کرونا در جامعه افزایش یافته است، گفت: محدودیت های باید برای مقابله با کرونا در تعطیلات پیش رو اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت سرایت کرونا در جامعه افزایش یافته است، اظهار کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد ویروس کرونا تغییر ساختاری نداشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا مردم همکاری خوبی با سیستم بهداشتی و درمانی داشتند.

وی با بیان اینکه تعطیلات اخیر در افزایش تعداد بیماران کرونا در بخش سرپایی و بستری نقش زیادی داشت، گفت: برخی افراد جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند و همین امر شیوع این بیماری را شدت می بخشد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون تعطیلات پیش رو موجب نگرانی حوزه درمان برای افزایش شیوع این بیماری شده است و باید در این زمینه اعمال محدودیت‌های اندیشیده شود و در تصمیم‌گیری ها قاطع عمل کرد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جریمه متخلفان راهکارهای اصلی در راستای مقابله با کرونا است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا از مهمترین اهداف وزارت بهداشت است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مقابله با کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: کودکان مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا هستند و حضور تعداد بالای دانش آموز در مدارس بسیار خطرناک است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: تعطیلی کسب و کار و واحدهای صنفی جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان‌ها باشد.

منبع: مهر

کد خبر 447346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.