جمعیت سالمندی اصفهان فراتر از میانگین کشوری/ خالی بودن ۵۰۰ تخت سالمندی در اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ایران جمعیت سالمندی رو به رشد است، اما در اصفهان آمار آن از میانگین کشوری فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد، امروز _چهارشنبه نهم مهرماه ۹۹ _در جلسه برنامه‌ریزی پیوستن اصفهان به مجمع جهانی شهرهای دوستدار سالمندان، اظهار کرد: از دو ماه دیگر ثبت اصفهان در شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ایران آمار جمعیت سالمندی رو به رشد است و در اصفهان این آمار از میانگین کشوری فراتر رفته است که امیدواریم این موضوع ناشی از مراقبت خوب مردم از سالمندان، فضای خوب شهری و بهبود امید به زندگی باشد چرا که وجود این پارامترها کمک می‌کند سالمندان نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه میانگین جمعیت سالمندی کشور ۹.۲ درصد است، گفت: درصد جمعیتی استان ۱۰.۶ درصد است که نشان می‌دهد جمعیت سالمندی در اصفهان فراتر از میزان کشوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سه هزار نفر از سالمندان اصفهان در خانه سالمندان به سر می‌برند که نشان می‌دهد هرچه تغییر ساختار فرهنگی اتفاق می‌افتد و گرفتاری‌های اجتماعی نسل جوان افزایش می‌یابد این افراد در مکان‌هایی غیر از منزل نگهداری می‌شوند.

فرشاد با بیان اینکه سالمندان نیاز به فضایی دارند که با ایمنی در آن تردد کرده و ارتباطات اجتماعی خود را حفظ کنند، افزود: اگر در شهر ایمنی، آسایش و آرامش وجود داشته باشد تردد و استفاده از امکانات شهری برای سالمندان آسان بوده و به سپردن سالمندان به خانه سالمندان نیازی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف ایجاد شهر دوستدار سالمند کمک می‌کند در هشت محور فعالیت‌ها انجام شود، گفت: یکی از این محورها مناسب‌سازی محیط برای سالمندان است که خوشبختانه در فضای شهری اصفهان شهرداری اقدامات قابل توجهی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: اصفهان در زمینه شهر دوستدار سالمند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ که بهزیستی به موضوع مدیریت امور سالمندی در کشور ورود پیدا کرده، تاکنون ۲۲ جلسه در استان اصفهان برگزار شده است، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تخت سالمندی در اصفهان خالی است که اگر شرایط کرونا نبود تخت‌های خالی سالمندی اصفهان به عدد ۸۰۰ می‌رسید.

فرشاد گفت: باید وضعیت فعلی را بهبود ببخشیم و به ارتقای وضع خانه‌های سالمندان توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 447334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.