پیوستن  ۸۳۰ شهر دنیا به شبکه جهانی ایجاد محیط دوستدار سالمند

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: ۸۳۰ شهر در ۴۱ کشور دنیا به شبکه جهانی ایجاد محیط دوستدار سالمند پیوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،: لیلا السائجی جودان" امروز _چهارشنبه نهم مهرماه ۹۹ _ در جلسه برنامه‌ریزی پیوستن اصفهان به مجمع جهانی شهرهای دوستدار سالمندان، اظهار کرد: باعث خرسندی برای اعضای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد است که برای آغاز فاز دوم پروژه ایجاد محیط دوستدار سالمند در شهر زیبای اصفهان جلسه‌ای تشکیل شده است و در ادامه با همکاری شرکا از جمله شورای ملی سالمندان کشور، شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری و بهزیستی اقدامات لازم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری طولانی مدت بین مدیریت شهری اصفهان و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران نتایج خوبی داشته و به اطلاع بسیاری از کشورها رسیده که آنها مسیر پیشرفت‌های اصفهان را دنبال کرده و درصدد استفاده از تجربیات این کلانشهر هستند.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه جمعیت سالمندی به سرعت در شهرهای مختلف جهان در حال گسترش است، تصریح کرد: در کشورهایی که بیش از ۱۰ درصد جمعیت سالمند دارند، نشانه توسعه یافتگی، بهبود وضعیت سلامت و آموزش و رفاه مشهود است.

وی ادامه داد: محیط فیزیکی و اجتماعی دوستدار سالمند می‌تواند به صورت مؤثر پاسخگوی نیازهای رشد سریع جمعیت سالمند کشور باشد و اینها پاسخ مناسبی به آن است.

جودان با بیان اینکه ۸۳۰ شهر در ۴۱ کشور دنیا به شبکه جهانی محیط دوستدار سالمند پیوسته‌اند، خاطرنشان کرد: شهر اصفهان نیز به زودی به این شبکه خواهد پیوست و محیط فیزیکی و اجتماعی مناسبی را برای خدمت به سالمندان فراهم می‌کند.

وی افزود: با این هدف بود که سال گذشته با همکاری شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان فعالیت‌ها آغاز شد و توسط همکاران دانشگاهی ارزیابی‌ها شد و نتایج آن تکمیل شده است که شواهد علمی و اولویت‌های دقیقی برای برنامه‌ریزی جهت ایجاد محیط دوستدار سالمند ارائه می‌کند.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: امسال تمرکز همکاری‌ها بر تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی تحقق محیط دوستدار کودک در پنج محله پایلوت اصفهان است که بی شک با همکاری متخصصان دانشگاهی این هدف محقق خواهد شد.

کد خبر 447333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.