اصفهان تلاش می کند به شبکه "شهرهای دوستدار سالمند" بپیوندد

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری اصفهان پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار سالمند جهان بر مبنای اصول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز _چهارشنبه نهم مهرماه ۹۹ _ در جلسه برنامه ریزی پیوستن اصفهان به مجمع جهانی شهرهای دوستدار سالمندان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های زیست‌پذیری شهر اصفهان بوده که یکی از این شاخص‌ها حرکت در مسیر توسعه پایدار و ایجاد شهری مناسب برای زیست سالمندان است.

وی تصریح کرد: سالمندی را به عنوان فصل خردمندی جامعه انسانی می‌شناسیم؛ فصلی که باید آن را باور کرد چرا که عنوان فصل دانش و تجربه نیازهای اساسی جامعه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر نتوانیم باورهایمان را نسبت به توانایی‌های سالمندان تغییر دهیم نمی‌توانیم مدعی توسعه باشیم گفت: اگر این باورها را نپذیریم در آینده‌ای نه چندان دور دچار حسرت‌های زیاد خواهیم شد بنابراین تلاش می‌کنیم زیست‌پذیر شدن شهر برای سالمندان را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: معتقدیم شهر زیست‌پذیر باید برای سالمندان و کودکان باورپذیر باشد چرا که جامعه‌ای که به تغییر باورها تن ندهد به زیست پذیری نیز دست نخواهد یافت.

محمدی گفت: در گام بعد ورود به موضوع اصلاح زیرساخت‌ها مطرح است که راهکار آن تعامل با دستگاه‌های متولی است و بدون همکاری، توان افزایی و هم افزایی نمی‌توان وظایف را بخوبی انجام داد از این رو گام نخست بر مبنای افزایش تعامل گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دو سال پیش دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ایجاد شد و از آن زمان تاکنون اقدامات زیادی شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه تلاش مدیریت شهری اصفهان پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار سالمند جهان بر مبنای اصول است، اظهار کرد: اصفهان از این ظرفیت و توانایی لازم برخوردار است.

وی ادامه داد: گرچه از استاندارد زیرساخت‌های شهر دوستدار سالمند در حوزه فکری و کالبدی فاصله داریم اما گام امروز بدان معناست که اصفهان در حوزه مدیریت امور سالمندی از بسیاری شهرها پیشروتر است.

کد خبر 447331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.