خیابان‌های مدرسه در لهستان

مقامات محلی وروتسواف، کلانشهری در کشور لهستان، از اهداف خود برای ایجاد اولین خیابان مدرسه در شهر، جهت تأمین امنیت دانش‌آموزان در دوران کرونا رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شهردار وروتسواف در مصاحبه با گزارشگران رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد به زودی از اولین خیابان مدرسه در شهر رونمایی خواهد کرد. استراتژی جدید احداث "خیابان مدرسه" که با هدف تأمین امنیت کودکان در حین رفتن به مدرسه به وجود آمده، پیش از این نیز در سایر شهرهای اروپایی نظیر وین، پایتخت اتریش، مورد استفاده قرار گرفته است. مقامات محلی وروتسواف قصد دارند در صورت مواجهه با پیامدهای مثبت این اقدام، به گسترش چنین خیابان‌هایی در اطراف سایر مدارس سراسر شهر بپردازند. اولین خیابان مدرسه در وروتسواف یک دبستان و مدرسه راهنمایی را در خود جای داده است و در نتیجه امنیت دانش‌آموزان این دو مرکز را در حین پیاده‌روی در مسیر تضمین خواهد کرد.

مقامات محلی وروتسواف به منظور تأمین امنیت دانش‌آموزان در خیابان فوق، سراسر آن را به روی خودروها نخواهند بست، بلکه می‌خواهند تنها تردد خودروها در لاینی از خیابان را ممنوع کنند که در سمت مدارس واقع شده است. البته این لاین به وسیله علائم هشداردهنده و موانعی از سایر قسمت‌های خیابان جدا خواهد شد و در نتیجه، دانش‌آموزان می‌توانند در امنیت کامل به پیاده‌روی، دوچرخه یا اسکوترسواری بپردازند. البته تنها در ساعات اوج رفت و آمد دانش‌آموزان، خیابان فوق یکطرفه می‌شود و در سایر اوقات روز، وسایل نقلیه موتوری می‌توانند از هر دو طرف تردد کنند.

هدف شهردار وروتسواف از ایجاد خیابان مدرسه تنها حفظ امنیت دانش‌آموزان نیست، بلکه او می‌خواهد از این طریق فضای بیشتری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد که این امر به تعامل اجتماعی بین آنان، ضمن حفظ فاصله اجتماعی، منجر خواهد شد. در صورت موفقیت این پروژه، خیابان‌های مدرسه در سراسر شهر ایجاد خواهد شد تا والدین فرزندان خود را با امنیت خاطر به سمت مدارس راهی کنند.

کد خبر 447319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.