وضعیت سالمندان از زمان شیوع کرونا سخت‌تر شده است

مدیرعامل بنیاد سالمندان فرزانگان با اشاره به سخت‌تر شدن وضعیت سالمندان در زمان شیوع کرونا، گفت: لازم است مسئولان به سالمندان توجه لازم را داشته باشند، چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب شرایط روز به روز برای آنان حادتر می‌شود.

منوچهر افتخار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره دوستدار سالمند بودن شهر اصفهان و لزوم مناسب سازی معابر برای آنها، اظهار کرد: شهر اصفهان به نام شهر دوستدار سالمند نام گذاری شده است، با اینکه اقدامات مؤثری صورت گرفته اما مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، به طور مثال برای سوار شدن اتوبوس‌های شهری کار برای سالمندان بسیار دشوار است، به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های بسیار دستگاه‌ها در این زمینه هنوز تا شهر دوستدار سالمند شدن فاصله داریم و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با انتقاد از شرایط پیش آمده بعد از شیوع کرونا در کشور، افزود: وضعیت سالمندان از زمان شیوع کرونا بسیار سخت شده است در این شرایط تنهایی و کمتر شدن رفت و آمد فرزندان و تردد سالمندان در شهر آنها را در شرایط سختی قرار داده است و مسئولان هم برنامه خاصی برای بهبود شرایط ندارند، حتی در خصوص تأمین اقلام بهداشتی برای اجرای پروتکل‌ها هزینه بالایی برای تأمین این اقلام مورد نیاز است و با این مقدار حقوق ماهیانه که به سالمندان تعلق می‌گیرد، کفاف همه امور زندگی آنها و علاوه بر آن حفظ جان خود در برابر ویروس کرونا را نمی‌دهد.

مدیرعامل مجمع بازنشستگان استان اصفهان، در خصوص احترام به شأن و منزلت سالمندان، تصریح کرد: متأسفانه حرمت سالمندان در جامعه حفظ نمی‌شود و هنوز نیاز به فرهنگ سازی داریم، برخی از جوانان اطلاع چندانی از شیوه برخورد با سالمندان ندارند و مشکلاتی را برای این قشر پیش آورده‌اند، در خانواده‌ها هم باید توجه لازم به امور سالمندان را داشته باشند.

وی افزود: پیش از این قرار بود صندلی‌هایی مخصوص سالمندان در اتوبوس‌های شهری اختصاص داده شود تا حقوق این افراد حفظ شود اما هنوز خبری نیست.

افتخار با اشاره به همسان سازی، حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: کمترین خواسته بازنشستگان همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان است و با توجه به شرایط بد اقتصادی نیاز است تا فکر جدی در این خصوص صورت گیرد، مسئولان باید بدانند همه سالمندان و بازنشستگان کشور در وضعیت خوب مالی به سر نمی‌برند، بعضاً دارای چندین فرزند بیکار در خانه هستند و با این حقوق در تأمین مایحتاج زندگی مانده‌اند.

مدیرعامل بنیاد سالمندان فرزانگان با اشاره به سخت‌تر شدن وضعیت سالمندان در زمان شیوع کرونا، گفت: لازم است مسئولان به سالمندان توجه لازم را داشته باشند، چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب شرایط روز به روز برای آنان حادتر می‌شود.

کد خبر 447304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.