رشد ۹۰۰ هزار تنی ترخیص ذرت دامی نسبت به سال گذشته

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: میزان ترخیص ذرت دامی در این مقطع زمانی حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل که ۴ میلیون تن بوده است، ۹۰۰ هزار تن بالاتر است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی با بیان اینکه میزان ترخیص ذرت دامی در این مقطع زمانی حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل (۴ میلیون تن) ۹۰۰ هزار تن بالاتر است، درباره مهمترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دامی اظهار کرد: بخشی از کنجاله سویا از محل واردات خود کنجاله و بخشی از طریق دانه وارداتی و بخشی دیگر از طریق خرید دانه‌های داخلی و ذخایر تأمین می‌شود.

وی گفت: حدود دو میلیون تن عرضه کنجاله در کشور بوده است و با توجه به تاکید مجدد وزارت جهاد بر لزوم توزیع نهاده‌ها از طریق بازارگاه مقرر شد عملکرد ترخیص و توزیع کالا به تفکیک تأمین کنندگان و توزیع کنندگان برای دریافت سهمیه به کمیته تخصصی ارائه شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص این کمیته نیز اعلام کرد: این کمیته با هدف تطبیق مقادیر عرضه در سامانه و مقادیر ترخیص کنجاله، تشکیل می‌شود.

کلامی ادامه داد: در کمیته ویژه بازرسی نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی عضو هستند.

وی گفت: مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و دستگاه‌های مربوطه عملکرد ترخیص را به تفکیک واردکننده و عملکرد فروش را به تفکیک تولیدکنده احصا کرده و در اختیار دستگاه‌های نظارتی و این کمیته قرار بدهند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت، با اعلام اینکه دستگاه‌های دخیل باید ظرف یک هفته گزارش خود را ارائه نمایند، تصریح کرد: بر این اساس کار کنترل عملکرد در این بخش توسط کمیته مذکور و دستگاه‌های نظارتی انجام گرفته و با تخلف‌های احتمالی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 447301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.