همایش بازماندگان اربعین" در خمینی‌شهر برگزار نمی‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر گفت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت بحرانی شیوع این بیماری در استان اصفهان و به ویژه در شهرستان خمینی‌شهر امسال "همایش بازماندگان اربعین" در خمینی‌شهر برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن توکلی در خصوص برنامه‌ریزی اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر برای برگزاری مراسم‌های ماه صفر، اظهار کرد: باید توجه داشت که در سال جاری و با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور، استان و به ویژه شهرستان خمینی‌شهر هیچ گونه برنامه تجمعی و یا همایشی در بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان خمینی‌شهر برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برگزاری هر گونه مراسم مذهبی تجمعی در بقاع متبرکه خمینی‌شهر بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ممنوع است، ادامه داد: از این رو ما نیز تابع مصوبات ستاد خواهیم بود و از همه شهروندان نیز درخواست داریم تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر اضافه کرد: بر این اساس با توجه به شیوع کرونا و وضعیت بحرانی شیوع این بیماری در استان اصفهان و به ویژه در شهرستان خمینی‌شهر امسال "همایش بازماندگان اربعین" در خمینی‌شهر برگزار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برای این امر همه درهای ورودی امامزاده سید محمد در روز اربعین بسته خواهد شد و برای این امر با پلیس راهور، نیروی انتظامی، شورای تأمین شهرستان و فرمانداری خمینی‌شهر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

توکلی با بیان اینکه در ایام ماه صفر همه برنامه‌های بقاع متبرکه خمینی‌شهر به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: از ابتدای ماه محرم نیز این برنامه‌ها اجرایی شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه استقبال شهروندان از مداحی‌ها و سخنرانی‌هایی که از فضای مجازی منتشر شده بسیار خوب ارزیابی شده است.

وی همچنین به برگزاری همایش رقیه‌های مدافعان حرم در امامزاده سید محمد به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این همایش از ۷۰ نفر از دختران شهدای مدافع حرم و ۳۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شد.

کد خبر 447262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.