ساخت ۴۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان اصفهان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از ساخت چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در قالب تفاهمنامه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی در استان اصفهان خبر داد.

محسن قوی بیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تاریخ پنجم تیرماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی امضا شد و بر اساس آن مقرر شد سه هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه تأمین مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه برای هر خانوار ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، بنیاد مسکن برای هر خانواده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد و خدمات مهندسی رایگان از قبیل تهیه نقشه‌های معماری و سازه و نظارت، استانداری نیز پروانه رایگان و پیگیری و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله ادارت برق و آب و فاضلاب ارائه می‌شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: فرایند اجرای این تفاهم‌نامه از همان تاریخ شروع شد. تاکنون ۳۱۴۷ نفر شناسایی شدند که در حال تشکیل پرونده و استعلامات لازم و تهیه نقشه هستند.

قوی بنیان ادامه داد: از این تعداد نقشه ۱۵۵۰ ساختمان تهیه، ۷۹۳ فقره پروانه صادر، ۴۴۱ نفر به بانک معرفی شده و عملیات اجرایی ساخت ۳۶۷ مسکن شروع شده است.

وی گفت: این افراد توسط نهادهای حمایتی سازمان بهزیستی و شوراها و دهیاری‌ها معرفی می‌شوند. تمرکز اجرای این طرح نیز بیشتر در شهرستان‌های غربی و سمیرم است زیرا واحدهای مسکونی بیشتری در این مناطق مورد نیاز است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: کمیته امداد امام خمینی نیز متعهد شده است تا ۱۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در سطح استان بسازد.

قوی بنیان ادامه داد: در مجموع برای این طرح ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف سازمان برنامه و بودجه و ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد. البته زمین این ساختمان‌ها رایگان بوده و کلیه خدمات نظارتی و مهندسی نیز رایگان است. امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم پایان کار بخش قابل توجهی از این تعهد را عملی کنیم.

کد خبر 447254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.