۸۵ درصد حوادث آتش‌سوزی قابل‌پیشگیری است

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ۸۵ درصد حوادث و آتش‌سوزی‌ها را می‌توان پیش‌بینی کرد، با رعایت موارد ایمنی توسط شهروندان می‌توان میزان حوادث را کاهش داد.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی‌خانی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های آتش‌نشانی قزوین ایمن‌سازی بازار قزوین است که در این راستا ۵۰ نقطه آسیب خیز در این منطقه، شناسایی‌شده است، بازار سنتی قزوین مکانی استراتژیک تجاری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که هر نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی به‌ویژه آتش‌سوزی در بازار خسارات جانی و مالی بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: آتش‌نشانان قزوینی در نیمه نخست امسال در ۲۲۵۷ فقره عملیات خاموش کردن آتش و امداد و نجات حضور پیداکرده‌اند این در حالی است با رعایت موارد ایمنی توسط شهروندان می‌توان حوادث را کاهش داد چراکه ۸۵ درصد حوادث و آتش‌سوزی‌ها را می‌توان پیش‌بینی کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تأکید کرد: در حال حاضر هشت ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق مختلف قزوین فعال هستند که این تعداد با اضافه شدن ایستگاه‌های در حال ساخت شهرک دانش و اندیشه سال آینده به ۱۲ ایستگاه افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

کد خبر 447251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.