نخستین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا راه‌اندازی شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا را راه‌اندازی کرد؛ این مرکز اکنون میزبان ایده‌های نوآورانه و فناورانه این حوزه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، غذا حیاتی‌ترین و راهبردی‌ترین نیاز یک جامعه است و توسعه در هر حوزه‌ای، بدون تأمین این نیاز مهم، ناممکن به نظر می‌رسد. رقابت میان صنایع پیشرفته و عظیم غذایی سراسر جهان، اهمیت استفاده از راه‌کارهای نوآورانه و فناورانه را برای تأمین غذای سالم، توسعه اقتصاد و تضمین سلامت جامعه دوصد چندان کرده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به این ضرورت با ایجاد بستری برای به‌کار بستن قابلیت‌های فناورانه در نقاط کلیدی زنجیره ارزش این صنعت و با ایجاد و راه اندازی اولین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا، راه را برای ورود نوآوری‌ها به این صنعت هموار کرد.

برای بهره‌برداری عملیاتی از این مرکز نوآوری، معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری با همکاری سایر نهادهای بخشی مانند انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و اداره کل غله و خدمات بازرگانی، فراخوانی را با هدف رفع نیازهای اساسی کشور با جذب و حمایت از ایده‌های نوآور شرکت‌های فعال در زمینه زنجیره ارزش غذا منتشر کرده است.

با توجه به اینکه محصولات کشاورزی و دامی، از مرحله تولید در مزارع و مراکز پرورش دام و طیور تا رسیدن به بازار هدف فرآیند نسبتاً طولانی را پشت سر می‌گذارد، توجه به زنجیره ارزش در این صنعت ضروری است.

این رویداد با محوریت پوشش‌دهی زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره برگزار خواهد شد. فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه صنعت غذا فرصتی فراهم کرده است تا روش‌های نوین و طرح‌های نوآورانه برای تکمیل زنجیره ارزش در صنایع غذایی عرضه شود و روند تولید و عرضه محصولات غذایی را بهبود بخشند.

متقاضیان و صاحبان ایده تا تاریخ ۱۲ مهر ماه سال جاری فرصت دارند از طریق سامانه فراخوان، نسبت به ارسال طرح‌های مورد نظر خود اقدام کنند. پس از ارزیابی و داوری، ایده‌های ارسالی برتر انتخاب و از طریق مرکز نوآوری صنعت غذا، مورد حمایت می‌شود.

فعالان صنعت غذا و کشاورزی اعم از دانشجویان و فارغ التحصیلان، اساتید و دانشجویان و کلیه فعالان فناور و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را به دبیرخانه جذب و پذیرش، مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا ارسال کنند.

کد خبر 447249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.