واعظی: اعتقاد خود را پای مصالح جناحی و انتخابات فدا نکنید

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه برخی افراد اعتقاد خود را پای مصالح جناحی و مقاصد انتخاباتی فدا می‌کنند، گفت: آدرس رییس جمهوری درست است؛ نمی‌دانم چرا برخی در داخل از اینکه مردم، کاخ سفید را به دلیل بوجود آوردن این وضعیت لعنت کنند ناراحت هستند.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس جمهوری که کاخ سفید را عامل اصلی مشکلات ایجاد شده برای ملت ایران دانست، گفت: آدرسی که رئیس جمهوری داد آدرس درستی است؛ فقط نمی‌دانم چرا برخی در داخل از اینکه مردم کاخ سفید را لعنت و نفرین کنند که این اوضاع تحریم و مشکلات را به وجود آورده، ناراحت هستند.

وی افزود: اینکه برخی دم از انقلابی بودن می‌زنند و می‌خواهند آمریکا را تطهیر کنند و می‌گویند آمریکا را نفرین و لعنت نکنید و جای دیگری را لعنت کنید درک نمی‌کنم. نمی‌دانم اینها چه افرادی هستند که حاضرند به دلیل نگرش جناحی و سیاسی و نگاهی که به انتخابات ۱۴۰۰ دارند همه چیز را حتی آنچه که خودشان اعتقاد دارند را فدا کنند. مگر همین افراد طرفدار دولتی نبودند که ۸ تا ۱۰ سال پیش نفت بالای ۱۰۰ دلار می‌فروخت و بیش از یک میلیون بشکه نفت را هم اجازه داده بود که بفروشند اما هر مشکلی هم پیش می‌آمد می‌گفتند «تحریم هستیم» و دهان خود را بسته بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آن زمان تحریم بودیم محدودیت اقتصادی داشتیم، اما اکنون در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اما نمی‌خواهند بپذیرند. مساله انتخابات ۱۴۰۰ سر جای خود اما نباید تا این میزان آدرس غلط بدهیم و با ایجاد تفرقه و نفاق در این شرایط سخت مردم را ناامید کنیم.

واعظی درباره تأمین ارز مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارز مورد نیاز این وزارتخانه تأمین شده، اما مانند همه دستگاه‌های دیگر مقداری با تأخیر رو به رو شده است.

وی افزود: از حدود ۱۰ تا ۱۲ روز قبل که مبلغی تخصیص داده شده است، وزیر بهداشت در تلاش است که هم واردات داروهای مورد نیاز و هم مواد اولیه مورد نیاز داروهای تولید داخل تأمین شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه گفت: داستان ما با ترامپ و آمریکا از این حد گذشته است، آمریکایی‌ها تا امروز هر کاری می‌توانستند بر ضد ملت ایران و کشور انجام داده اند کاری باقی نمانده که بخواهد ملاحظه آنها را کنند.

واعظی درباره ضرورت وفاق میان قوای کشور گفت: رفتار برخی نمایندگان را به کلیت مجلس تعمیم نمی‌دهم، به هر حال با کلیت مجلس تعامل داریم و بنای مجلس همکاری برای حل مشکلات مجلس است.

وی گفت: بسیار متأسفم از اینکه اقلیتی در مجلس از تریبون رسمی استفاده می‌کنند و حرف‌های نسنجیده و تفرقه‌انگیز می‌زنند تا مردم را ناامید کنند و آدرس غلط به دشمنان می‌دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: انتظار داریم هیأت رئیسه مجلس برای جلوگیری از حرف‌ها غیراخلاقی و دروغ از تریبون مقدس مجلس سازوکاری بیاندیشند.

واعظی اظهار کرد: با فردی که درباره من حرف زده بود تماس گرفتم و گفتم می‌توانستید از من سوال کنید، یا اگر به هم گفته‌های چهل سال قبل مراجعه کنید هیچ وقت از چنین الفاظی استفاده نمی‌کردم. این توهم یا ساخته یک خبرنگار یا فردی بوده که به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مجلس و دولت بوده است.

وی تصریح کرد: به آن فرد گفتم که همان روز بلافاصله سخنان منسوب به مرا روابط عمومی ریاست جمهوری تکذیب کرد. عجیب است که شما صحبت آن فرد را شنیده‌اید اما تحقیق نکردید و نه تکذیبیه ما را ندید.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فرقی نمی‌کند؛ مجلس، دولت یا قوه قضائیه یا نهادهای دیگر که تریبون دارند، باید در خدمت مصالح، منافع کشور، وحدت و همدلی باشند همان چیزی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید دارند و اکنون که در شرایط بسیار سخت‌تری مانند کرونا و تحریم قرار داریم باید بیشتر به آن عمل کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 447248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.